کد خبر: ۱۸۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 31
قطعاً بعد از مشخص شدن رقم عیدی همانند سال‌های گذشته بر اساس برنامه زمانبندی و احتمالاً طبق حروف الفبا عیدی را می‌پردازیم
شفاآنلاین>اجتماعی> مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ٢١ هزار میلیارد ریال بابت عیدی مستمری بگیران این سازمان پرداخت شود.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سید تقی نوربخش گفت: قطعاً بعد از مشخص شدن رقم عیدی همانند سال‌های گذشته بر اساس برنامه زمانبندی و احتمالاً طبق حروف الفبا عیدی را می‌پردازیم.

وی در ادامه درباره افزایش سن بازنشستگی اظهار داشت امید به زندگی در کشور افزایش یافته و از سن 56 سال در سال 54 به 77 سال در حال حاضر رسیده است. افزایش سن جزو پیشنهادهای ما نبوده اما در کمیسیون تلفیق درباره اصلاحات پارامتریک تأکیداتی شده است.

نوربخش درباره مطالبات و بدهی‌های سازمان(Organization) تأمین اجتماعی اظهار کرد: دو هزار میلیارد تومان بابت دارو طلبکاریم که هزار میلیارد تومان آن مربوط به مراکز عمومی و دانشگاهی و هزار میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی است  که با وجود مشکلات، این فشار را تحمل کرده‌ایم.

 وی افزود: برای پرداخت بدهی‌ها نیز مکانیسمی را با وزارت بهداشت و سازمان برنامه مبنی بر انتشار 300 میلیارد تومان در قالب اوراق درنظر گرفته‌ایم و قرار شده ما هم 300 میلیارد تومان به‌صورت نقدی اختصاص دهیم. این برنامه حدود سه ماه است شروع شده و باید طی سه تا چهار روز آینده به نتیجه برسد و اینگونه از 800 میلیارد طلب دانشگاه‌های علوم پزشکی 600 میلیارد تومان تسویه شود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌های خصوصی را تا مرداد پرداخت کرده‌ایم و سه ماه عقب هستیم گفت: برای این بخش هم با سازمان برنامه و بودجه در حال مذاکره‌ایم. اگر سه ماه عقب افتادگی را در نظر بگیریم می‌توان گفت بدهی ما به داروخانه‌ها حدود 470 میلیارد تومان است.

نوربخش درباره تسهیلات جدید بیمه بیکاری نیز گفت: وزارت کار طرحی ارائه کرده که احتمالاً از همین بهمن ماه اجرایی می‌شود. طبق این طرح با همکاری مراکز کاریابی، قرار است هر شخصی که بیمه بیکاری دریافت می‌کند در‌صورت دعوت به کار، سازمان تأمین اجتماعی بخشی از دستمزدش را بپردازد که در راستای حمایت از کارفرما و مشوقی برای اوست. این اقدام موجب رونق اشتغال می‌شود و کارفرما حقوقی کمتر از حداقل حقوق و دستمزد را می‌پردازد و مابقی را ما تقبل می‌کنیم.

وی از صدور 100 میلیون نسخه الکترونیک درمانی در سال اخیر خبر داد و گفت: امسال با حذف دفترچه‌های بیمه(Insurance) کاغذی در مراکز ملکی حتی برای یک بیمار نسخه خطی نوشته نشد. این طرح در مراکز غیرملکی نیز شروع شده و 340 پزشک در یزد تحت پوشش هستند و از وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات می‌خواهیم برای گسترش آن همراهی بیشتری داشته باشند.

او درباره اعتبار دفترچه‌های درمانی گفت: قدرت دفترچه‌های بیمه سلامت و تأمین اجتماعی قطعاً با اجرای طرح تحول سلامت افزایش یافته و هزینه‌های پرداختی از جیب مردم کاهش یافته است اما نکاتی وجود دارد، به‌عنوان مثال الزام به اجرای نظام ارجاع در قانون برنامه پنجم را داشتیم که محقق نشد و این خود هزینه آور است.

نوربخش درباره مصوبات جدید برای تأمین اجتماعی در خصوص تسویه مطالبات دولت گفت: این اقدام در طول نظام بودجه‌ریزی کم سابقه است است. با موافقت دولت در بند «و» تبصره 5 بودجه 97، تسویه کلیه بدهی‌های سازمان و شرکت‌های تابعه به نظام بانکی را با مطالبات سازمان تا سقف 50هزار میلیارد تومان مجاز دانسته است.

وی در ادامه به طرح‌های ایام دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه مبارک فجر چندین پروژه با اعتبار حدود 550 میلیارد تومان به بهره‌داری می‌رسد یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.همچنین آغاز عملیات ساخت سه پروژه درمانی و بهره‌برداری از 33 پروژه از این جمله است که در میان آنها شش شعبه، هفت مرکز درمانی و یک بیمارستان وجود دارد.وی افزود همچنین درمانگاه‌های لار، کامیاران در کردستان، ابرکوه در یزد، رزن در همدان، آران و بیدگل، پیشوا ورامین و ازنا لرستان و بیمارستان خوی پروژه‌های درمانی هستند که در این هفته افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه 141 میلیارد و 800 میلیون تومان صرف این پروژه‌های درمانی و بیمه‌ای شده است گفت: پروژه‌های اقتصادی با ارزش 415 میلیارد تومان نیز در ایام فجر افتتاح می‌شود که راه‌اندازی دو خط دارویی در شرکت توفیق دارو از این جمله است.

وی آغاز عملیات اجرایی خط تولید سرنگ در کارخانه اکسیر و بهره‌برداری از چهار پروژه در کارخانه های پتروشیمی و نفت ایرانول و ذوب آهن و تولید تیرآهن اچ 300 با ظرفیت حدود 350 هزار تن در سال در ذوب آهن اصفهان با ارزشی بالغ بر 200 میلیارد تومان را از دیگر پروژه‌های این سازمان در ایام دهه فجر بیان کرد.وی در ادامه درباره واردات گوشی آیفون توسط شرکت زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی گفت: این شرکت زیر مجموعه صبا تأمین وابسته به شستا  است و در چارچوب قانون اقدام کرده و اشکالی در آن نمی‌بینیم.نوربخش ادامه داد: 1000 میلیارد تومان بودجه برای توسعه مراکز درمانی در بخش درمان پیش‌بینی ‌شده است. در بخش درمان مستقیم کمتر از 8 هزار میلیارد تومان و در بخش خرید خدمات کمتر از 12هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: