کد خبر: ۱۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 30
سی و یکم ژانویه (11 بهمن)، خسوف یا ماه گرفتگی پیش از غروب خورشید در بخش هایی از غرب آمریکای شمالی، آسیا، خاورمیانه، روسیه و استرالیا قابل رویت خواهد بود.
   شفا آنلاین>اجتماعی> سی و یکم ژانویه (11 بهمن)، خسوف یا ماه گرفتگی پیش از غروب خورشید در بخش هایی از غرب آمریکای شمالی، آسیا، خاورمیانه، روسیه و استرالیا قابل رویت خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین:در این تاریخ همچنین شاهد دومین ابر ماه خواهیم بود که به نام ماه آبی (blue moon) شناخته می شود. منظور از ماه آبی، دومين قرص كامل قمر زمين در طول يك ماه است.

در زمان این رویداد، ابر ماه به رنگ قرمز دیده می‌ شود که اصطلاحا به آن، ابر ماه آبی خون‌ آلود (super blood blue moon) گفته می شود.

در شامگاه سی و یکم ژانویه (11 بهمن)، ماه در کمترین فاصله خود از زمین قرار می گیرد. به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران، در این تاریخ، ماه در وضعیت گرفت در ایران طلوع خواهد کرد که با وجود ابر ماه، این خسوف جلوه خاصی خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید:

    تقویم 2018 را با منظومه شمسی هماهنگ کنید

در وضعیت ابر ماه، قمر زمین حداکثر ۱۴ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد درخشان ‌تر از دیگر ماه‌ های بدر خواهد بود.

در ساعت ۱۷ و ۲۹ دقیقه روز ۱۱ بهمن، ماه در تهران طلوع می‌کند، این پدیده از این زمان تا لحظات پایانی گرفت کامل، قابل مشاهده خواهد بود. در شرق ایران، مدت زمان خسوف کامل ماه بیشتر خواهد بود، اما ساکنان غرب کشور قادر به مشاهده گرفت کامل نیستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: