کد خبر: ۱۸۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 28
معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 57 دارو در جهان وجود دارد که هنوز در کشور ما نیست، گفت: با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید این داروها می‌توانیم جهت کمک به بیماران گام‌های مؤثری برداریم.

شفاآنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 57 دارو در جهان وجود دارد که هنوز در کشور ما نیست، گفت: با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به تولید این داروها می‌توانیم جهت کمک به بیماران گام‌های مؤثری برداریم.

به گزارش شفاآنلاین،رضا ملک‌زاده در مراسم رونمایی از داروی اوروسیترا که در ارتباط با سنگ‌های اداری است، اظهار داشت: گاهی برای تولید یک مولکول حدود یک میلیارد دلار هزینه در فضای تحقیقات لازم است ولی می‌توان مولکول‌های کشف شده را شکل‌های مؤثرترش را در ایران تولید کنیم و از این روش جهت کاهش درد و آلام مردم استفاده کنیم. 

وی افزود: در اورژانس بیمارستان‌ها بیماران زیادی به دلیل سنگ‌های ادراری و کلیوی درد می‌کشند که امیدواریم محصول اوروسیترا جهت کمک به این بیماران مؤثر واقع شود و بیمه‌ها نیز این دارو را تحت پوشش قرار داده و اقدامات مؤثر را انجام دهند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هپاتیت C و B داروهای آن گران بود و امکان درمان در کشور وجود نداشت ولی خوشبختانه در ایران این داروها تولید شده و اکنون تحت پوشش بیمه است که برنامه‌های جدی برای ریشه‌کنی این دو بیماری نیز داریم. 

ملک‌زاده اضافه کرد: در زمینه بیماری‌ ABD نیز موفقیت‌های خوبی شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند و اگر ساخت این داروها در دستور کار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد کمک زیادی به مردم شده است و در واقع این شرکت‌ها می‌توانند بازار را در اختیار گرفته و منبعی نیز برای دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند.

وی با بیان اینکه 57 دارو در دنیا وجود دارد که هنوز در ایران نیست، گفت: در آینده نیاز به این داروها وجود دارد که به طور مثال یکی از آنها جهت کمک به بیماران مبتلا به MS است. بنابراین تلاش کرده‌ایم که با اجرای برنامه‌هایی در این شرکت‌های دانش‌بنیان هر کدام یک تا دو مورد این داروها را تولید کنند و به فرمالیسیون آن برسند. 

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: داروی اوروسیترادر جهت کمک به بیماران دچار سنگ‌های ادراری بسیار مؤثر است چرا که پیش از این دارو مربوطه به صورت پودری بود که بیماران از مصرف آن رنجور بوده و برایشان غیرقابل تحمل بود ولی داروی کنونی این چنین نیست.

برچسب ها: سلامت ، دارو ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: