کد خبر: ۱۸۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
اولین فن بازار نانو الیاف همزمان با همایش بین‌المللی نانو الیاف ایران (ICNF2017) با هدف ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه نانو الیاف در 30 مهرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

شفاآنلاین>سلامت>طرح "پانسمان آنتی‌باکتریال زخم پای دیابتی با استفاده از نانوکامپوزیت سلولز باکتریایی نانوذرات نقره" دانشگاه مالک اشتر با جذب سرمایه‌گذار در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت، ضمن آنکه استارتاپی با عنوان «نانوسلوپان» در پارک فناوری پردیس راه‌اندازی شد.

به گزارش شفاآنلاین،اولین فن بازار نانو الیاف همزمان با همایش بین‌المللی نانو الیاف ایران (ICNF2017) با هدف ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه نانو الیاف در 30 مهرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در جریان این رویداد ٨ طرح و پروتوتایپ برتر از دو چالش «زخم‌پوش‌های مبتنی بر نانو الیاف با قابلیت ترمیم زخم‌های دیابتی» و «سامانه فیلتر تهیه آب سالم بر پایه نانو الیاف» به ارائه طرح خود در حضور بیش از ٦٠ نماینده از نهادها، صندوق‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذار و حامی فعال در این دو حوزه پرداختند.

در ادامه مذاکرات و جلسات برگزار شده میان تیم‌های فناور حاضر در این رویداد و شرکت‌ها و سازمان‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در طرح‌ها، اولین توافق میان صاحبان ایده با بخش سرمایه‌گذاری حاصل شده است.

این طرح با عنوان «پانسمان آنتی‌باکتریال زخم پای‌ دیابتی با استفاده از نانوکامپوزیت سلولز باکتریایی/ نانوذرات نقره» متعلق به یک تیم 5 نفری با سرپرستی ولی‌الله بابایی‌پور عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر بوده است.

این طرح از نظر سطح بلوغ فناوری در مرحله ارائه نمونه آزمایشگاهی قرار دارد. این تیم فناور تاکنون موفق به دریافت دو گواهی ثبت اختراع مرتبط به فناوری خود نیز شده‌اند.

این طرح که جهت درمان سریع‌تر زخم پای دیابتی، از ترکیب سلولز باکتریایی و نانوذرات نقره در طراحی و ساخت پانسمان استفاده کرده است، علاوه بر ویژگی‌های شاخص فنی، از منظر تولید نیز دارای صرفه اقتصادی قابل‌توجهی است که می‌تواند موجب کاهش هزینه‌های درمانی بیماران شود.

بابایی‌پور تولید سلولز باکتریایی را یکی از موضوعات جالب‌ توجه مورد مطالعه در چند سال اخیر عنوان کرد و گفت: طی پنج سال اخیر با همکاری برخی دانشجویان بر روی تولید سلولز باکتریایی جهت کاربردهای مختلف تمرکز کردیم. در ابتدای کار به دنبال این موضوع بودیم که سلولز باکتریایی را به ارزان‌ترین شکل تولید کنیم و موفق شدیم به نتایج قابل‌توجهی دست پیدا کنیم. اما برای ارتقای آن به سطح تولید صنعتی، به انجام آزمایش‌های تکمیلی و سپس آزمایش‌های بالینی نیاز داریم.

وی ادامه داد: برای انجام آزمون‌های بالینی با مرکز تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی تهران مذاکراتی را انجام دادیم که این مرکز علاقه‌مندی خود را برای همکاری اعلام کرده است.

به گفته این محقق، پانسمان‌های تولید شده طول دوره درمان زخم را تا 50 درصد کاهش می‌دهد، همچنین می‌توان این پانسمان‌ها را پس از شست‌وشو چند بار مورد استفاده قرار داد. به‌علاوه این پانسمان‌ها شفاف هستند، به‌نحوی‌که زخم را می‌توان از روی پانسمان مشاهده کرد و این موضوع به مدیریت بهتر درمان زخم منجر خواهد شد.  

با جذب سرمایه گذار برای این طرح، استارتاپی با نام «نانوسلوپان» در پارک فناوری پردیس راه‌اندازی شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: