کد خبر: ۱۸۲۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 25
شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.
شفاآنلاین>سلامت>یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاه بازیافت پسماند‌های خطرناک عفونی بیمارستان‌ها شده است.

به گزارش شفاآنلاین،شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید دستگاه  بازیافت‌ پسماند‌های خطرناک عفونی بیمارستان‌ها  شده است که محیط بیمارستان‌ها را تمیز می‌کند و از ایجاد عفونت‌های مختلف در بیمارستان جلوگیری می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این دستگاه دانش بنیان بیمارستانی، اظهار کرد: زباله‌های بیمارستانی یکی از خطرناک ترین زباله‌هایی هستند که تولید می‌شوند و اگر آن‌ها استریل و پاکسازی نشوند، امکان شیوع بیماری‌های مختلف وجود دارد؛ در همین راستا شرکت ما اقدام به تولید دستگاهی کرده است که از ایجاد این عفونت جلوگیری می‌کند.
استفاده از زباله های عفونی بیمارستانی به عنوان زباله های خانگی

وی با اشاره به اینکه زباله‌های بیمارستانی باید تفکیک شوند، گفت: کاری که دستگاه دانش بنیان ما انجام می‌دهد این است که زباله‌های خطرناک بیمارستانی را از دیگر زباله‌ها جدا می‌کند و بر روی آن زباله‌های خطرناک عملیات استریل و پاکسازی را انجام می‌دهد تا بتوان از آنها به عنوان زباله های عادی و مانند زباله های خانگی استفاده کرد.

مدیر این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: زباله‌های استریل  و پاکسازی شده در ماشین جمع آوری زباله قرار داده می‌شوند و همانند زباله‌های عادی بازیافت‌ می‌شوند زیرا بر روی آن‌ها عملیات پاکسازی انجام شده است پس هیچ نگرانی ایجاد نمی‌کنند.

وی با بیان این موضوع که این دستگاه ثبت اختراع شده است، یادآور شد: این دستگاه دانش بنیان ثبت اختراع ایران و همچنین کشور آمریکا را دارد و در حال حاضر ۱۴۰ بیمارستان در کل کشور از این دستگاه استفاده می‌کنند و بر همین اساس بیماری‌هایی که بر اثر زباله‌های عفونی ایجاد می‌شدند، از بین رفته است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: