کد خبر: ۱۸۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 24
97 درصد از تماس‌ها از طرف مادران بین 30 تا 40 ساله بوده است. همچنین 1 درصد از تماس ها از جانب پدران و 1 درصد از طرف کودکان برقرار شده است
مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان تعداد تماس گیرندگان با صدای یارا در دیماه سال جاری را 524 مورد اعلام کرد و گفت: مشاوره‌های انجام شده با فراوانی 54 درصد عمدتا در مورد کودکان پسر بوده است.

به گزارش شفا آنلاین، شیرین صدرنوری با بیان اینکه میانگین زمانی بیشتر مشاوره‌ها بین 20 تا 30 دقیقه بوده است، افزود: 97 درصد از تماس‌ها از طرف مادران بین 30 تا 40 ساله بوده است. همچنین 1 درصد از تماس ها از جانب پدران و 1 درصد از طرف کودکان برقرار شده است.

وی با اشاره به اینکه 41 درصد از سن کودکانی که درباره آنها مشاوره انجام شده است، بین 4 تا 7 سال سن دارند، اظهار کرد: 40 درصد از تماس های برقرار شده در مورد کودکان زیر سن مدرسه است. همچنین کودکان دبستانی با حدود 33 درصد در رتبه بعدی قرار دارند.

صدرنوری در ادامه با اشاره به موقعیت جغرافیایی تماس گیرندگان تصریح کرد: استان تهران با 83 درصد بیشترین تماس‌ها در کشور را داشته و سایر استان ها با 15 درصد باقی تماس‌ها را شامل شده‌اند. 0.38 تماس‌ها با فراوانی 2 مورد نیز مربوط به خارج از کشور بوده است. همچنین منطقه 4و 5  تهران با 15.45 و 15.23  درصد، در صدر مناطق تهران از نظر فراوانی تماس ها قرار دارند.

این مددکار اجتماعی حمایت از حقوق کودکان با اشاره به مدرک تحصیلی تماس گیرندگان، تصریح کرد: 45 درصد از تماس گیرندگان دارای دیپلم، 24 درصد کارشناسی، 10 درصد کاردانی، 8 درصد زیردیپلم و 6 درصد دارای مدرک کارشناس ارشد بوده‌اند. همچنین براساس آمار های صدای یارا 40 درصد از کودکان گونه‌ای از تنبیه(Punishment) را تجربه کرده‌اند.

وی در با بیان اینکه 94 درصد از تماس‌گیرندگان دارای خانواده‌های هسته‌ای، در  حدود 2.8 درصد نیز خانواده‌های گسترده داشته‌اند، تصریح کرد: مشکلات خانوادگی و مسائلی از قبیل عدم آشنایی با شیوه فرزندپروری، عدم هماهنگی بین والدین در تعلیم و تربیت و اعتیاد والدین بیشترین موضوعاتی بوده‌اند که درباره آنها مشاوره انجام شده است.

صدرنوری در ادامه اظهار کرد: اختلالات رفتاری نظیر زود رنجی، کم رویی، تنبلی، دروغگویی، پرخاشگری و عدم اعتماد به نفس با فراوانی 26 درصد در رتبه بعدی قرار دارند. همچنین موضوعات و مسائل مربوط به مدرسه 17 درصد از فراوانی تماس‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این مددکار اجتماعی(Social worker) کودکان، 3 درصد از تماس ها را مربوط به مسائل بلوغ و نوجوانی اعلام کرد و گفت: 89 درصد از تماس گیرندگان خانه دار، 6.8 درصد کارمند و 1.7 درصد شغل آزاد داشته‌اند.

واحد مددکاری صدای یارا با شماره 81531113-88531109- 88501115- 88501414 (با کد شهری 021) هر روز از 9 تا 17 پاسخگوی سوالات و مشکلات نوجوانان و خانواده‌ها در راستای کمک‌رسانی به کودکان و نوجوانان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: