کد خبر: ۱۸۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 23
شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند
شفاآنلاین>اجتماعی> یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید نرم افزار تشخیص چهره‌ای شده است که با دقت بسیار بالا اجازه جعل اسناد را به کلاهبرداران نمی‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین، شر‌کت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات(inventions) روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

 یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه جامع تشخیص چهره شده است که به لحاظ دقت و سرعت از رتبه بسیار بالایی برخوردار است.

 مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص این نرم‌افزار تشخیص چهره بیان کرد: این نرم افزار با تشخیص ۸۰ میلیون چهره در سازمان ثبت احوال کشور و همچنین اداره آگاهی ناجا کار می‌کند و حتی شبیه ترین افراد به همدیگر را تشخیص می‌دهد.

تشخیص چهره افراد با دقت بسیار بالا

وی در خصوص کارایی این نرم افزار گفت: نرم افزار دانش بنیانی که شرکت ما موفق به تولید آن شده است؛ نوعی بانک چهره به شمار می‌رود و تمام چهره‌هایی که در کارت‌های ملی و شناسنامه‌ها وجود دارند را شناسایی می‌کند و از جعل اسناد و کلاهبرداری جلوگیری می‌کند.

 مدیر این شرکت دانش بنیان با خاطر نشان کردن این موضوع که این نرم‌افزار از دقت بالای زیادی برخوردار است، بیان کرد: در گذشته افراد خود را گریم می‌کردند و از این طریق اقدام به تهیه دوباره کارت ملی و یا گذرنامه می‌کردند اما به کمک این نرم افزار حتی کوچکترین شباهت‌ها هم  قابل شناسایی است و اجازه نمی‌دهد که یک شخص جعل سند کند و 2 شناسنامه از اداره ثبت احوال دریافت کند.

 وی یادآور شد: شرکت دانش بنیان ما این آمادگی را دارد که با اداره آگاهی تشخیص چهره ناجا کار کند تا اجازه ندهد که جاعلان اسناد به فعالیت خود ادامه دهند. این نرم‌افزار حتی 2 چهره همزاد را هم تشخیص(Diagnosis) می‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: