کد خبر: ۱۸۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 21
کارشناس متخصص کلینیک اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات مربوط به استقرار نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی تکمیل و عملیاتی شده است.

شفاآنلاین>سلامت>کارشناس متخصص کلینیک اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته عملیات مربوط به استقرار نظام ارجاع داخلی در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی تکمیل و عملیاتی شده است.

به گزارش شفاآنلاین،حسن صفایی نور به تشریح موضوع نظام ارجاع داخلی پرداخت و اظهار داشت: در حال حاضر بخشی از ظرفیت پذیرش پزشکان متخصص سازمان تأمین اجتماعی به بیمارانی اختصاص می یابد که از نظام ارجاع استفاده می کنند و این ظرفیت به مرور افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه پیش بینی های لازم برای توسعه این برنامه انجام شده است، ادامه داد: برای کودکان زیر ٦ سال، بیماری های زنان و همچنین بیماران مزمن که دارای پرونده ویژه هستند نظام ارجاع از پزشک متخصص آغاز می شود و برای سایر بیماری ها، پزشک عمومی در اولین مراجعه پذیرای بیماران خواهد بود.

صفایی نور تصریح کرد: شروع نظام ارجاع داخلی در سازمان تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای مراجعه به پزشکان متخصص ایجاد نکرده است بلکه در این برنامه تدابیر تشویقی برای مراجعه اولیه بیمار به پزشک عمومی پیش بینی شده است.

این کارشناس ادامه داد: در صورت نیاز ارجاع بیماران به پزشک متخصص از ظرفیت پذیرش اختصاص یافته استفاده خواهد شد و در واقع نوعی تدبیر تشویقی برای دریافت خدمات درمانی در مسیر نظام ارجاع در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: مرحله پایلوت اجرای نظام ارجاع در 10 استان از سوی این وزارتخانه شروع شده است؛ این مرحله تا مهر سال 97 ادامه دارد و بعد از آن برای اجرای اصلی این برنامه در کشور تصمیم گیری می شود.

وی افزود: نظام ارجاع برنامه ای است که مطابق آن مردم برای دریافت خدمات سلامت ابتدا به پزشک خانواده یا مراقب سلامت مراجعه می کنند و در صورت تشخیص این فرد و نیاز به خدمات تخصصی، فرد بیمار به پزشک متخصص یا بیمارستان ارجاع داده می شود.
برچسب ها: اجتماعی ، متخصص ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: