کد خبر: ۱۸۲۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 21
پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرا شده است و اکنون نیز حدود ۳۰ میلیون نفر از آن استفاده می کنند.
شفاآنلاین>سلامت>پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرا شده است و اکنون نیز حدود ۳۰ میلیون نفر از آن استفاده می کنند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه اجلاس سالانه جوامع ایمنی ایران در جمع خبرنگاران گفت: ما در وزارت بهداشت، مهمتریت وظیفه ایمان آمادگی و ایمن سازی مراکز درمانی است ولی متاسفانه بیش از ۵۰ درصد مراکز ما در مقابل حوادث آماده نیستند اما دولت تلاش هایی کرده است. ساخت ۲۴ هزار تخت بیمارستانی در طی ۴ سال نیز نشان دهنده همین تلاش هاست.

هاشمی افزود: در اولین سالی که هموطنان اهوازی مان به خاطر آلودگی هوا مشکل تنفسی پیدا کردند در طول ۴۸ ساعت حدود ۱۷ هزار نفر مراجعه کننده به بیمارستانهای شهر اهواز داشتند اما با شناسایی عوامل آن، سال بعد این تعداد به ۸ هزار نفر رسید و امسال نیز تعداد مراجعه به بیمارستان به ۳۰۰ نفر رسیده است که این خود اولین گام برای ایمن سازی است زیرا ایمنی در همه حوزه ها قابل تعریف است.

وی افزود: امیدواریم با برگزاری همایش های این چنینی، بیاموزیم که برای کاهش آمار مصدومین حوادث ترافیکی تلاش کنیم.

وزیر بهداشت گفت: برای بیمه های درمانی پیشنهادات مختلفی مطرح شده است زیرا مجلس و دولت برای تامین اعتبارات لازم توانمند نیستند. اگر بودجه تفکیک شده کمتر از اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح باشد ناچارا به سراغ محدود کردن بسته های سلامت می رویم. امیدواریم که این اتفاق نیافتد اما برای ارائه خدمات، راهی جز محدود کردن بسته های سلامت نداریم.

هاشمی ادامه داد: پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر اجرایی شده است و حدود ۳۰ میلیون نفر در کشور از آن استفاده می کنند. پزشک خانواده و نظام ارجاع یک ابزار است و سبب می شود هزینه ها به صورت منطقی بالا برود. پزشک خانواده به کاهش بار بیماری ها کمک می کند و این مسیر نه تنها در این دولت بلکه در دولت های آتی نیز دنبال خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: برخی بیمارستانهای تهران در سالهای دور ساخته شده است و بسیاری از آنها استانداردهای لازم در برابر حوادث طبیعی را ندارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: