کد خبر: ۱۸۱۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 19
50 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سر صحنه تصادف و نیم دیگر معمولاً بعد از تصادفات و در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها رخ می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت سابق گفت: در حال حاضر با افزایش شدت حوادث رانندگی روبه‌رو هستیم و تعداد مجروحان به ازای این حوادث افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش شفا آنلاین، کامران باقری لنکرانی رئیس هشتمین سمینار بین‌المللی کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در خصوص نقش وزارت بهداشت در کاهش مرگ و میر و جراحات ناشی از حوادث رانندگی توضیح داد: 50 درصد مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی(Driving accidents) در سر صحنه تصادف و نیم دیگر معمولاً بعد از تصادفات و در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش شدت حوادث رانندگی روبرو هستیم و تعداد مجروحان به ازای این حوادث افزایش چشمگیری داشته است. وزارت بهداشت توانست با تأسیس اورژانس(Emergency) بین جاده‌ای گام بلندی در راستای تعداد مجروحان و مدت‌زمان متوسط انتقال مصدومان به مراکز درمانی بردارد.

وزیر بهداشت سابق مطرح کرد: البته باید توجه داشت که در شهرهای بزرگ همچنان با معضل انتقال مصدومان به بیمارستان‌ها مواجه هستیم که در حال حاضر این اقدام از طریق موتورسیکلت و اورژانس‌های هوایی(Air Emergencies) انجام می‌شود. باید توجه داشت که عمده تلاش ما باید در راستای پیشگیری از سوانح و حوادث رانندگی باشد.

باقری لنکرانی ادامه داد: زمانی که خودرویی با سرعت بالای 50 کیلومتر به کودک 9 ساله‌ای برخورد کند، احتمال مرگ کودک 30 درصد بوده که اگر تلاش کنیم تا مردم با سرعت مطمئنه رانندگی کنند، می‌توان احتمال این مرگ و میر را تا 5 درصد کاهش داد.

وی بابیان اینکه وزارت بهداشت در مرحله نهایی کنترل مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی قرار دارد، گفت: مطالعات نشان داده که در کشور ما باید به مسئله تروماسیستم و توزیع مناسب امکانات درمانی و پرسنل در نقاط کشور توجه ویژه داشت، به‌‌طوری که با انجام این اقدامات می‌توان 20 درصد مرگ و میرهایی که پس از تصادفات رانندگی اتفاق می‌افتد را کاهش داد.

وزیر بهداشت سابق در پایان گفت: معمولاً پس از تصادفات، مرگ و میرها به دلیل ضربات مغزی، تروما و خونریزی‌های شدید بروز می‌کند که برخی از خدمات اورژانس در راستای کنترل این مسائل کافی نیست و باید به این موضوع نیز توجه ویژه داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: