کد خبر: ۱۸۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۲۷ دی ۱۳۹۶ - 2018January 17
بهترين انار، اناري است که رسيده، بزرگ دانه، شيرين و شاداب باشد, طبيعت آن مطلقاً سرد و تر است و داراي قوت قابضه نيز است
شفاآنلاین>سلامت> بهتر است براي خوردن آب "انار" آن را به شکل "آب لمبو" در آوريد يعني بدون سوراخ کردن پوست آن را فشار دهيد و سپس آب آن را بگيريد؛ آشاميدن آب انار که با پيه داخل آن گرفته باشند با شکر، براي رفع اسهال صفرا, تقويت معده, يرقان و خارش مفيد است.

به گزارش شفاآنلاین، بهترين انار، اناري است که رسيده، بزرگ دانه، شيرين و شاداب باشد, طبيعت آن مطلقاً سرد و تر است و داراي قوت قابضه نيز است.

انار غذاييت کمي دارد و خون(Blood) صالح توليد مي‌کند, نفّاخ, مليّن و مدرّ است, خوردن انار بعد از غذا در گرم مزاجان سبب تخليه معده مي‌‌شود.

انار ميخوش در سردي و تري مايل به اعتدال است و در ساير موارد، مشابه انار شيرين است و در تسکين تيزي صفرا اثر بيشتري دارد و براي صفراوي مزاجان مناسب‌تر است.

آشاميدن آب انار که با پيه داخل آن گرفته باشند با شکر، براي رفع اسهال صفرا, تقويت معده, يرقان و خارش مفيد است, کساني که يبوست دارند بهتر است آب انار را قبل از شام بخورند, کساني که يبوست ندارند, مي‌توانند دانه‌هاي آن را هم بخورند.

انار با خاصيت قبضي که دارد معده, کبد و ساير احشاء را تقويت مي‌کند و مانع رسيدن مواد مضر به آنها مي‌شود در ضمن اثر صفراي زياد را در بدن کاهش مي‌دهد.اگر خواستيد آب آن را بخوريد ابتدا آن را به شکل آب لمبو در آوريد يعني بدون سوراخ کردن پوست آن را فشار دهيد و سپس آب آن را بگيريد, در اين صورت قسمتي از عصاره مواد گوشتي که تلخي و قبض بيشتري دارد وارد آب آن شده خاصيت تقويت‌کنندگي آن را افزايش(increase) مي‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: