کد خبر: ۱۸۱۴۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 15
چاق یا لاغر شدن دگرگونیهایی را در ظاهرتان ایجاد میکند که انتظار بسیاری از آنها را نداشتهاید و احتمال دارد نتیجه جراحی بینی را نیز تحت الشعاع قرار دهد
شفا آنلاین>سلامت>احتمالاً هنگامی که برای عمل زیبایی بینی (رینوپلاستی) و تغییرشکل یا تغییر اندازه بینی برنامهریزی میکنید، چندان به تاثیر چاق یا لاغر شدن پس از عمل بر نتیجه جراحی فکر نمیکنید. تغییر وزن بدن در صورت نیز نمود مییابد، به ویژه اگر صورت نیز لاغر شده باشد. این تغییر پس از جراحیهایی مانند رینوپلاستی باعث عدم تناسب یا ناهماهنگی بین اجزاء صورت میشود.

به گزارش شفا آنلاین:چاق یا لاغر شدن دگرگونیهایی را در ظاهرتان ایجاد میکند که انتظار بسیاری از آنها را نداشتهاید و احتمال دارد نتیجه جراحی بینی را نیز تحت الشعاع قرار دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره عمل زیبایی بینی و تاثیر تغییر وزن بر نتیجه آن با جراح زیبایی بینی مشاوره کنید تا به بهترین و ماندگارترین نتیجه ممکن دست یابید.


تغییر وزن و شکل بینی

بینی از بافتهای مختلفی تشکیل میشود که از آن جمله میتوان به غضروف و پوست اشاره کرد، بااین حال سلولهای چربی در فهرست بافتهای تشکیل دهنده بینی قرار نمیگیرد. تغییر وزن پس از عمل بینی تاثیر مستقیمی بر بزرگی و شکل بینی ندارد. نتایج به دست آمده در اصل ثابت باقی میماند، اما نمود ظاهری آنها دستخوش تغییر میشود. بسیاری از بیماران تصور میکنند که چون بینی فاقد چربی است، تغییر مربوط به وزن و بافت چربی اثری بر بینی ندارد. اما واقعیت این است که بین نوسان وزن و شکل بینی رابطهای غیرمستقیم و کاملاً مشخص وجود دارد.

وزن و تناسب صورت
اکثر ما به خوبی میدانیم که بدن چربی اضافی را اطراف بخش پایین صورت ذخیره میکند. اضافه وزن گاهی باعث پفآلود به نظر رسیدن دور گردن و چانه میشود، بالعکس با کاهش وزن انحناهای بخش پایین صورت مشخصتر و نیمرخ زیباتر میشود. درحالی که چاق شدن باعث گرد و گوشتی شدن صورت میشود، لاغر شدن صورت همراه با کاهش وزن، صورت را استخوانی نشان میدهد.

اگرچه نمیتوان بینی را چاق یا لاغر کرد، اما امکان تغییر وزن در ناحیه گردن، فک، چانه و بخش میانی صورت وجود دارد. لاغر کردن این بخشهای صورت بینی را برجستهتر، تیزتر، بزرگتر یا در کل نامتناسب نشان میدهد. اثر لاغر شدن اطراف چانه و فک، به دلیل ایجاد تغییر در نیمرخ بسیار بارز است. با این توصیف رسیدن به وزن ایدهآل قبل از جراحی و حفظ این وزن در دوران پس از جراحی بهترین روش برای رضایت همیشگی از نتیجه عمل زیبایی بینی است.

دلیل لاغر شدن پس از جراحی بینی
زمانی که فرد مدت های مدید از وجود مشکلی در صورت خود ناراضی باشد، نکتهای که بسیاری را به انجام عمل زیبایی بینی ترغیب میکند، برطرف کردن آن مشکل بار سنگینی را از دوش وی برمیدارد. به این ترتیب فرد پس از دیدن تصویر خود در آیینه با رضایت لبخند میزند، از ظاهر خود راضی است، اعتماد به نفس بیشتری پیدا میکند و در مجموع شادتر و سرزنده تر می شود.

تغییر بزرگی مانند زیباتر شدن بینی مقدمهای برای ایجاد تغییرات مهم دیگر میشود که یکی از آنها بهبود سبک زندگی است که به نوبه خود به کاهش وزن منجر میشود. در بسیاری از بیمارانی که وزنشان در محدوده سالم قرار دارد، کم کردن دو تا پنج کیلوگرم تغییر محسوسی را در چهرهشان ایجاد نمیکند. اما اگر بیماری قبل از عمل اضافه وزن داشته باشد، کاهش شدید وزن تغییرات چشمگیری را به وجود میآورد و ممکن است نتیجه عمل بینی را خراب کند. بنابراین قبل از عمل بینی وضعیت سلامتی خود، برنامههایتان برای آینده و اهداف خود از انجام این عمل زیبایی را برای جراح شرح دهید.

تغذیه پس از جراحی بینی
بسیاری از بیماران گزارش دادهاند که پس از عمل زیبایی بینی لاغر شدهاند. اگرچه نتیجه عمل ارتباط تنگاتنگی با شرایط خاص هر بیمار دارد، بااین حال میتوان پس از عمل بدون به خطر انداختن نتیجه جراحی بینی لاغر شد. رعایت کردن یک رژیم غذایی متعادل مزایای بیشماری دارد.

جراحان زیبایی بینی تاکید بسیاری بر تغذیه سالم پس از عمل دارند، چرا که رژیم غذایی سالم روند التیام را تسهیل میکند. خوردن میوه و سبزیجات بیشتر دوران بهبود را تسریع میکند. پژوهشها نشان داده است که کمبود مواد مغذی روند التیام را مختل میکند. پژوهشگران دریافتهاند که ویتامین A، ویتامین E و دیگر مواد مغذی برای التیام یافتن زخمها ضروری است. به علاوه آنزیم موجود در آناناس، یعنی بروملین نیز ورم، درد و کبودی پس از عمل بینی را کاهش میدهد.

پزشک آنلاین
دکتر مسعود جعفری پور [ فلوشیپ فوق تخصص جراحی پلاستیک صورت ]
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مهنوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
0
0
سلام خسته نباشید
سوال خیلی مهمی دارم.دوماهه ک عمل جراحی بینی انجام دادم الان خیلی لاغرم میتونم قرص سیپرو هپتادین بخورم ضرری نداره
ممنون میشم پاسخ بدین
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۹
0
0
آیا چاقی رو کوچک نشون داده شدن بینی نقش داره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۳
0
0
من هم دو ماه كه جراحي بيني كردم خيلي لاغر و زشت شدم ايا چاق ميشم دوبلره
madam nurse
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۳۰
0
0
قطعا چاق شدن صورت بینی رو کوچیکتر و جمع وجور تر نشون میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۰
0
0
من ۵ماهه بینیمو عمل کردم ایا خوردن پودر چاقی ممکنه تاثیر بزاره رو شکلش؟؟
سعیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
آیا چاقی صورت بینی رو کوچکتر نشون میده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
آیا چربی بینی که عمل نشده باعث بزرگ نشون دادن بینی میشه
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
0
0
من ۲ ماه عمل کردم لاغرم بینیم یکم ازون چیزیم که خواستم کوچیکه اما میخواستم چاق شم یعنی این باعث بیشتر کوچیک شدن بینیم میشه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: