کد خبر: ۱۸۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 12
مادر نقش مهمی در پیشگیری از چاقی کودکان دارد که برای کاهش این عارضه در بین کودکان و حتی دانش‌آموزان باید الگوسازی غذایی و فرهنگ غذا خوردن اصلاح شود
شفاآنلاین>سلامت> کارشناس تغذیه گفت: کودکان اغلب به دلیل بروز جهش چربی در دوره دبستان به صورت ناخودآگاه افزایش وزن پیدا می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، میترا زراتی اظهار کرد: مادر نقش مهمی در پیشگیری از چاقی کودکان دارد که   برای کاهش این عارضه در بین کودکان و حتی دانش‌آموزان باید الگوسازی غذایی و فرهنگ غذا خوردن اصلاح شود.

وی ادامه داد: مهمترین نقش مادر در پیشگیری چاقی کودکان این است که مواد غذایی سالم و مقوی خریدار کند و با سالم‌ترین مواد غذایی خوراک کودکان را تهیه کند.

این کارشناس تغذیه در خصوص مشکلات(Difficulties) چاقی در بروز بیماری‌های غیرواگیر عنوان کرد:  اولیا باید ویتامین‌B و روی به کودکان بدهند ولی به دلیل آنکه فرزندان در سنین قبل از 5 سالگی لاغر اندام هستند؛ به همین دلیل مادران این وسواس را پیدا کرده تا کودکانشان چاق شوند و همین مسئله باعث بروز چنین عارضه‌ای در سنین بین 5 تا 12 سال می‌شود.

 زراتی ادامه داد: در دوره دبستان به دلیل فیزیولوژی بدن  جهش چربی در بین کودکان اتفاق می افتد و وزن آنها به یکباره افزایش پیدا می کند که اگر کودک به دلیل مصرف مواد غذایی چرب و حتی فست فود دارای اضافه وزن باشد در این صورت دچار چاقی (Obesity)و مشکلات پس از آن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هنگامی که کودکان چاق می شوند به صورت ناخودآگاه دچار کوتاهی قد می شوند، یاد آور شد: متاسفانه در بین خانواده‌ها مرسوم بوده که لبنیات پر چرب به کودکان داده شود و همین مسئله باعث بروز چاقی و اضافه وزن می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: