کد خبر: ۱۸۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۲۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۶ - 2018January 13
کارشناسان به تازگی چمدانی رباتیک طراحی کرده اند که می‌تواند جهت حرکت صاحب چمدان را ردیابی وپشت سراو حرکت کند
شفاآنلاین>سلامت> ربات هوشمندبه شکل چمدان می‌تواند با فراخوانی صاحب خود به سوی او برود و اینگونه مشکل گم شدن چمدان یا حمل بارسنگین رفع می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین،کارشناسان (experts)به تازگی چمدانی رباتیک طراحی کرده اند که می‌تواند جهت حرکت صاحب چمدان را ردیابی وپشت سراو حرکت کند. این وسیله هوشمند به نام پاپی محصول شرکت چینی ۹۰ اف یواِن و درنمایشگاه فناوری CES درآمریکا رونمایی شده است.

هدایت چمدان به وسیله یک اهرم کنترلی انجام می‌شود و دارنده می‌تواند به راحتی چمدان خود را فراخوانی کند.

در ساخت این ربات از میکروتراشه  همچنین  فناوری‌های ایجاد تعادل و هماهنگی درحرکت برای جلوگیری از افتادن چمدان استفاده شده است و ربات قادر به حرکت به جلو یا عقب، حرکت در محدوده کم عرض و نیز بالارفتن ازمسیر با شیب تا ۳۰ درجه است.

این چمدان رباتیک دارای بدنه اصلی ۵۰ سانتی متری است و تا ۳۰ لیتر را می‌تواند درخود جای دهد؛ ازجمله دیگر امتیاز‌های این ربات دارا بودن قفل امنیتی با ثبت ۵ اثرانگشت فرد است و ایمنی بالایی برای محافظت از وسایل افراد دارد.

دستگاه دیگری که از سوی این شرکت درنمایشگاه CES رونمایی شد رباتی به نام لوموگو  است که مانند یک هاوربورد می‌تواند به جابه جا کردن افراد برروی زمین به وسیله دو چرخ تعبیه شده بر روی بدنه خود بپردازد.

لومو دارای دوربین است و می‌تواند به تشخیص چهره، ردیابی اشخاص و حمل بار‌های کوچک در فضا‌های داخلی بپردازد.

این ربات فناوری بالایی دارد و حتی می‌تواند از برخورد با موانع ایمن باشد و سوار آسانسور (Elevator)شود و از آن می‌توان در اداره‌ها و سازمان‌ها و موسسه‌های شلوغ برای جابه جا کردن افراد و بار‌های سبک استفاده کرد؛ قراراست ربات پاپی در سال ۲۰۱۸ وارد بازار‌های جهانی شود.






نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: