کد خبر: ۱۸۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۶ - 2018January 09
به دنبال حضور کتایون ریاحی در برنامه هفته گذشته «فرمول یک» و صحبت‌های او درباره مشکلات ۸۰۰ کودکان ناشنوا، وزیر بهداشت وعده رفع حل مشکل این کودکان را داد.

شفا آنلاین>سلامت>به دنبال حضور کتایون ریاحی در برنامه هفته گذشته «فرمول یک» و صحبت‌های او درباره مشکلات ۸۰۰ کودکان ناشنوا، وزیر بهداشت وعده رفع حل مشکل این کودکان را داد.

به گزارش شفا آنلاین،سید علی ضیاء، مجری برنامه «فرمول یک» در آخرین قسمت از این برنامه از برگزاری یک جلسه برای پرداختن به موضوع کودکان ناشنوا در «فرمول یک» با حضور تمام مدیران مربوطه خبر داد.

او در این باره گفت: اتفاقی که افتاد در تاریخ برنامه‌سازی‌های تلویزیون نوبر است، اتفاق تازه‌ای که تمام کسانی که در حوزه بچه‌های عزیز ناشنوا درگیر هستند از موسسات خیریه تا بهزیستی و معاونان محترم وزارت بهداشت دور یک میز نشستند و درباره این بچه‌ها صحبت کردند. در این جلسه مطرح شد که بهزیستی فقط ۲۹ درصد بودجه‌ای را که باید به ناشنوایان اختصاص می‌داده دریافت کرده است، یعنی فقط دو میلیارد تومان. عزیزانمان در وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی هم که باید ۴۰ میلیارد تومان دریافت می‌کردند، فقط ۲۰ میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

این مجری با بیان اینکه «نمی‌دانیم چرا دولت بودجه مصوب می‌کند و به خود دولت هم نمی‌دهد»، ادامه داد: اینکه برای سلامت مردم بودجه تعلق نمی‌دهید خیلی عجیب است! نظر شخصی من این است که ممکن است برای بودجه‌های عمرانی بودجه تعلق نگیرد، اما برای شنوا شدن کودکان با ۴۶ میلیون تومان نباید تعلل صورت بگیرد، به ویژه که اگر این مشکلات حل نشود هر کدام از این ناشنوایان یک میلیارد تومان هزینه برای دولت خواهند داشت. ما می‌توانیم این هزینه را به یک چهلم تبدیل کنیم، اما این کار را نمی‌کنیم.

ضیا یادآور شد: دکتر قریب، رییس هیات امنای ارزی هم در آن جلسه اعلام کرد فقط ۵۰ درصد بودجه‌شان رسیده است. ان‌شاءالله بیش از ۸۰۰ کودکی که دچار مشکل هستند امسال درمان می‌شوند. باید پیشگیری کنیم و کار درمانی انجام دهیم تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم. در کشوری که سه هزار میلیارد تومان اختلاس می‌شود، دیگر ۴۲ میلیارد تومان که عددی نیست؟!

 چهارشنبه هفت گذشته برنامه «فرمول یک» میزبان کتایون ریاحی بازیگر و مدیر بنیاد کمک بود که در عرصه جراحی کاشت حلزونی فعالیت می‌کند. او در این برنامه از خطر به پایان رساندن زمان طلایی برای درمان ۸۰۰ کودک ناشنوا سخن گفت و از اینکه رییس جمهور و وزیر بهداشت درخواست دیدار با او را نپذیرفته‌اند انتقاد کرد.

به دنبال این پخش این برنامه قرار دیدار این بازیگر با وزیر بهداشت هماهنگ شد. در آن جلسه قاضی‌زاده هاشمی قول مساعد داد که هرچه سریع‌تر برای تسریع درمان ۸۰۰ کودک ناشنوا دستور می‌دهد.

برنامه «فرمول یک» با اجرای سید علی ضیاء و به تهیه‌کنندگی افشین حسین‌خانی، شنبه تا چهارشنبه هر هفته بین ساعت ۱۷:۴۵ تا ۱۹ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

برچسب ها: ناشنوا ، برنامه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: