کد خبر: ۱۸۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۶ - 2018January 10
شکوفه‌های پیازی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند حاوی 1949 کالری،161 گرم چربی و 4100 میلی‌گرم سدیم هستند که این میزان از سدیم دو برابر میزان سدیم معمول برای بزرگ‌سال‌های سالم است.
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>بدترین: شکوفه پیاز؛ شاید به خاطر حفظ دور کمر خود علاقه زیادی به مصرف پیازهای سرخ‌شده داشته باشید. شکوفه‌های پیازی که در رستوران‌ها سرو می‌شوند حاوی 1949 کالری،161 گرم چربی و 4100 میلی‌گرم سدیم هستند که این میزان از سدیم دو برابر میزان سدیم معمول برای بزرگ‌سال‌های سالم است.

به گزارش شفا آنلاین:بهترین: کباب سبزی‌ها؛ سبزی‌های کباب شده یک جایگزین کم‌کالری <Replacing the Helpdesk>عالی برای پیازهای سرخ‌شده است. اگر این غذا در منوی غذایی رستوران وجود ندارد، از مسئول رستوران بخواهید که چند سبزی را برای شما کباب کنند و به‌عنوان پیش‌غذا برای شما سرو کنند. درست کردن کباب سبزی‌های نیز آسان است. می‌توان پیاز، فلفل دلمه‌ای قرمز و سبز، قارچ، گوجه‌فرنگی و کدوسبز را سیخ زد و کباب کرد. دو سیخ بزرگ کباب سبزی‌های حاوی حدود 75 کالری است.

بدترین: سس اسفناج کنگر فرنگی؛ اجازه ندهید که کلمه «اسفناج» شمارا گول بزند. سس اسفناج کنگر فرنگی سنتی یک پیش‌غذای خوب نیست. چنین غذایی به‌طورمعمول حاوی حدود 1600 کالری،100 گرم چربی و 2500 میلی‌گرم سدیم است. مشکل این غذا خامه آن است که پر از چربی اشباع‌شده است. اگر می‌خواهید که این سس را در خانه درست کنید، به‌جای خامه از ماست یونانی بدون چربی استفاده کنید.
بهترین: سالاد اسفناج؛ بهترین پیش‌غذاها یا اشتهاآورها غذاهایی هستند که کالری کمی دارند. سالادهای درست‌شده با اسفناج و دیگر سبزی‌های پربرگ بهترین گزینه‌ها هستند. تحقیقات نشان می‌دهند که اگر غذای خود را با سالاد شروع کنید، در طول یک وعده غذایی حدود 10 درصد غذای کمتری می‌خورید. یک فنجان اسفناج تازه با یک قاشق غذاخوری از سرکه حدود 80 کالری دارد.
بدترین: پنیر سرخ‌شده؛ پنیرهای سرخ‌شده به سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده‌ای گفته می‌شود که روی آن‌ها پنیر آب‌شده وجود دارد. ممکن است که همراه با این پنیر مرغ یا گوشت خردشده نیز باشد. یک بسته پر از پنیر سرخ‌شده حاوی بیش از 2000 کالری،134 گرم چربی و 2800 میلی‌گرم سدیم است که این میزان از سدیم بیش از سدیم موردنیاز یک فرد در طول روز است.
بهترین: کیک خرچنگ؛ از اشتهاآورها برای افزودن غذاهایی به منوی غذایی خود استفاده کنید که کمتر آن‌ها را می‌خورید. استفاده از کیک خرچنگ تفت‌داده شده یک شیوه خوب برای افزودن غذای دریابی بیشتر به رژیم غذایی خود است. این غذا را با سس چیلی سرو کنید. یک کیک خرچنگ معمولی حاوی حدود 300 کالری،20 گرم چربی و 960 میلی‌گرم سدیم است.
بدترین: اسلایدر چیزبرگر؛ اسلایدرهای چیزبرگر کوچک هستند، اما سرشار از کالری هستند. یک اسلایدر چیزبرگر معمولی شامل سه مینی برگر دارای پنیر و سس است که دارای 1270 کالری،82 گرم چربی و 2310 میلی‌گرم سدیم است.
بهترین: سیخ کباب گوشت گاو؛ وقتی‌که خواهان یک پیش‌غذای گوشتی هستید، سعی کنید که از گوشت گاو کباب شده استفاده کنید. در رستوران‌های آسیایی، این غذا را با نام ساتای گوشت گاو می‌توان در منوی غذایی یافت. ساتای گوشت گاو همان سیخ‌های کباب گوشت گاو است که دارای سس بادام نیز است. در خانه خود می‌توانید گوشت گاو کم‌چرب را به همراه پیاز، سیر، سس هویسین، سویا و سس کباب به سیخ بکشید و کباب کنید. یک پرس یک‌چهارم پوندی از این غذا حدوداً حاوی 130 کالری،5 گرم چربی و 803 میلی‌گرم سدیم است.
بدترین: پوست سیب‌زمینی پرشده؛ پوست‌های سیب‌زمینی پرشده با پنیر آب‌شده، گوشت قرمز و خامه ترش به همان اندازه که وسوسه کننده هستند چاق‌کننده نیز هستند. هر پوست سیب‌زمینی پرشده حاوی 150 کالری است و فردی که یک بشقاب پر از این پوست‌های سیب‌زمینی را می‌خورد 1340 کالری،94 گرم چربی و 1850 میلی‌گرم سدیم جذب بدن خود می‌کند.
بهترین: قارچ‌های پرشده؛ پر کردن قارچ‌ها به‌جای پر کردن پوست سیب‌زمینی‌ها به فرد کمک می‌کند تا غذای کمتری بخورد. قارچ پرشده با پنیر و خرده‌های نان کمتر از 50 کالری دارد. این به این معنا است که می‌توانید شش قارچ پرشده بخورید و همچنان میزان جذب کالری خود را کمتر از 300 کالری و میزان جذب چربی را 19 گرم و میزان جذب سدیم را 720 میلی‌گرم نگه‌دارید.
بدترین: کالاماری (ماهی مرکب) سرخ‌شده؛ به‌مانند بسیاری از غذاهای دریایی، ماهی مرکب می‌تواند یک گزینه خوب باشد. اما ماهی مرکب زمانی خوب است که سرخ‌شده نشده باشد و چربی و کالری‌های زیادی به آن افزوده نشده باشد. یک پرس معمولی کالاماری سرخ‌شده حاوی حدود 900 کالری،54 گرم چربی و 2300 میلی‌گرم سدیم است.
بهترین: معجون میگو؛ معجون میگو میزان بسیار کمی از چربی اشباع‌شده و کالری دارد. علاوه بر این، این پیش‌غذا یک منبع خوب اسیدهای چرب امگا 3 است. برای اینکه میزان جذب کالری را کم نگه‌دارید، از سس گوجه‌فرنگی استفاده کنید. یک پرس معجون میگو حاوی 140 کالری است.
بدترین: سوپ صدف خوراکی انگلستان جدید؛ سوپ صدف خوراکی به نظر یک گزینه غذایی سالم می‌آید، مخصوصاً به این دلیل که حاوی یک غذای دریایی است. متاسفانه، اما سوپ صدف خوراکی که دارای پسوند انگلستان جدید است حاوی خامه نیز است. یک‌کاسه 12 اونسی از این سوپ حاوی حدود 630 کالری،54 گرم چربی و 890 میلی‌گرم سدیم است.
بهترین: سوپ سبزی‌ها؛ خوردن یک‌کاسه سوپ می‌تواند از پرخوری شما در طول باقی وعده غذایی جلوگیری کند. عامل کلیدی در سوپ سبزی‌های این است که سبزی‌های کم‌کالری همچون گوجه‌فرنگی را انتخاب کنید. یک‌کاسه 12 اونسی از سوپ سبزی‌های گوجه محور دارای حدود 160 کالری،3.5 گرم چربی و 1240 میلی‌گرم سدیم است. از مصرف سوپ‌های سبزی دارای خامه خودداری کنید، چون سرشار از کالری‌ها و چربی‌های اشباع‌شده هستند. در صورت خرید سوپ کنسرو شده، در برچسب آن به دنبال عبارت «سدیم کم» باشد.
بدترین: بال‌های مرغ؛ یک پرس معمولی از بال مرغ بوفالو بیش از 700 کالری و 40 گرم چربی دارد. افزودن سس رانچ به بال مرغ 200 کالری و 20 گرم چربی و 2000 میلی‌گرم سدیم می‌افزاید.
بهترین: تکه‌های مرغ پیچیده در کاهو؛ اگر علاقه زیادی به مرغ پر ادویه‌دارید، از خوردن بال مرغ خودداری کنید و مرغ پیچیده در کاهو را امتحان کنید. می‌توانید با پیچیدن تکه‌های پر ادویه مرغ و دیگر سبزی‌ها در برگ کاهو این غذا را درست کنید. هر مرغ پیچیده در کاهو حاوی 160 کالری و 7 گرم چربی است. اگر این پیش‌غذا را در رستوران سفارش می‌دهید، آن را با دیگر افراد تقسیم کنید. یک بشقاب حاوی 4 تکه‌های مرغ پیچیده در کاهو حاوی 640 کالری،28 گرم چربی و 650 میلی‌گرم سدیم است.
بدترین: تکه‌های موزارلا؛ تکه‌های موزارلا دارای پنیر چسبناکی هستند و جویدن آن‌ها سخت است، اما ارزش غذایی بالایی دارند. یک پرس معمولی موزارلا حاوی 930 کالری،48 گرم چربی،2640 میلی‌گرم سدیم است. ازلحاظ دارای بودن کالری، چربی و سدیم موزارلا شبیه به بال مرغ است.
بهترین: ادامام؛ این پوست سبزرنگ که معروف به ادامام است یک پیش‌غذای معروف در رستوران‌های آسیایی است. فرد باید پوست این گیاه را بکند و دانه‌های سویای درون آن را در دهان خود قرار دهد. یک پرس ادامام حاوی 122 کالری و 5 گرم چربی است.

بدترین: ناچوی پنیر چیلی؛ ناچوها و سس پنیر پیش‌غذاهای زیاد سالمی نیستند. یک پرس ناچوی پنیر چیلی حاوی 1680 کالری،107 گرم چربی و 4270 میلی‌گرم سدیم است که این میزان از سدیم دو برابر سدیم موردنیاز فرد در طول روز است.

بهترین: فلفل‌های تکه شده با سالسا؛ به‌جای چیپس‌ها و سس‌ها می‌توان فلفل‌های قرمز و سبز را به همراه دیگر سبزی‌ها تکه‌تکه کرد و آن‌ها را همراه با سالسا خورد. درست کردن این پیش‌غذا یک شیوه لذت‌بخش برای افزودن سبزی‌های بیشتر به رژیم غذایی خودتان است. با مصرف این پیش‌غذا کالری جذب‌شده شما 50 کالری کمتر خواهد بود.سپید

WebMD



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: