کد خبر: ۱۸۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۵ دی ۱۳۹۶ - 2018January 05
محققان معتقدند مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی بدون در نظر گرفتن میزان مصرف آنها، برای سلامتی انسان خطرناک است.
شفا آنلاین>سلامت> تمام محصولات ضد چروک نمی توانند معجزه کنند و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر هستند؛ این تاثیر هم فوری نخواهد بود. حوزه کلینیک در نظر دارد تازه ترین دانستنی های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش شفا آنلاین،محققان معتقدند مصرف ویتامین ها و مکمل های غذایی بدون در نظر گرفتن میزان مصرف آنها، برای سلامتی انسان خطرناک است.

متخصصان آمریکایی دریافته اند که تنها در سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۳ هزار نفر در این کشور به دلیل مصرف خودسرانه مکمل های غذایی راهی بیمارستان شده اند؛ بزرگترین مشکل اینجاست که بدن انسان ویتامین های موجود در قرص ها و پودر های مکمل را مانند مواد مغذی موجود در غذاها، میوه و سبزیجات جذب نکرده و در هضم آن ها هم مشکل دارد.

نتایج ۲۷ پژوهش که با بررسی ۴۰۰ هزار نفر صورت گرفته بود، نشان داد افرادی که عادت به مصرف ویتامین ها داشته اند، نسبت به دیگران از عمر بیشتری برخوردار نبوده اند و حتی میزان مشکلات قلبی و سرطان های مختلف در این افراد کاهش نیافته بود.

مصرف این غذاها برای مبتلایان به آسم مضر است

گرچه واکنش ها و حساسیت های غذایی در میان مبتلایان به آسم متفاوت است؛ پزشکان توصیه می کنند این بیماران به طور کلی از مصرف ۶ نوع ماده غذایی اجتناب کنند که عبارتند از: میوه های خشک، الکل، ترشی، میگوی آماده یا منجمد و سیب زمینی های آماده و بسته بندی شده و غذا های آلرژی زا .

تخم مرغ، ماهی، غذا های دریایی، شیر و بادام زمینی از جمله غذا های آلرژی زا هستند. 

آنچه باید در مورد کرم های ضد چروک دور چشم بدانید 

بسیاری از افراد با بالارفتن سنشان تصمیم به استفاده از کرم های ضد چروک دور چشم می کنند؛ بهتر است بدانید که مصرف بیش از اندازه این کرم ها می تواند به حساسیت های پوستی منجر شود.

ترکیبات اسید میوه یکی از مهم ترین عناصر در ساخت این کرم ها هستند که با تحریک سلول های زیر پوست امکان تولید کلاژن و الاستین را فراهم می کنند؛ هیالورونیک اسید هم که در کلاژن سازی موثر است، در این کرم ها وجود دارد؛ ترتینوئین یکی دیگر از عناصر این کرم هاست که بیشتر در درمان جوش های زیر پوستی موثر است.

بهتر است بدانید تمام محصولات ضد چروک نمی توانند معجزه کنند و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد موثر هستند؛ این تاثیر هم فوری نخواهد بود بلکه که با مصرف متوالی آن ها رخ می دهد.

دل درد هایی که باید جدی گرفت

بسیاری از دل درد ها را باید جدی گرفت؛ متخصصان گوارش مطرح می کنند که گاهی بروز یک دل درد نشانه یک خطر جدی برای سلامت انسان است؛ برای مثال دل درد های بالای شکم می تواند نشانه ای از یک حمله قلبی باشد؛ همچنین ممکن است دل درد در قسمت راست و بالای شکم به دلیل وجود سنگ کیسه صفرا در بدن انسان باشد.

گاهی برخی از دل درد ها با استفراغ، کاهش وزن و حتی خون در ادرار و مدفوع همراه هستند که هشداری برای بروز بیماری های جدی گوارشی و حتی سرطان هستند.

میزان ابتلا کبد چرب در کشور رو به افزایش است 

طبق آخرین آمار، تعداد افراد مبتلا به کبد چرب در کشور رو به افزایش است؛ متاسفانه این بیماری که می تواند به دیابت و بیماری های قلبی منجر شود؛ هیچ نشانه خاصی ندارد و تنها از طریق آزمایش می توان به وجود آن پی برد؛ چاقی، کم تحرکی، مصرف الکل، رژیم های بد غذایی، استرس، سابقه فامیلی و ژنتیک از عوامل ابتلا به کبد چرب است.

برچسب ها: کرم ، ضد چروک ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: