کد خبر: ۱۷۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 02
نوجوان‌ها بنا به دلایل بسیار زیادی به دنبال جراحی پلاستیک هستند. یکی از دلایلی که بسیاری از نوجوان‌ها بیان می‌دارند این است که افراد جوان می‌توانند خواسته یا ناخواسته بی‌رحم باشند.
شفا ـانلاین>اجتماعی>آیا به هنگام دیدن خود در آینه این فکر را کرده‌اید که اگر بینی شما طور دیگری بود صورت شما هیچ مشکلی نداشت؟ یا شاید احساس می‌کنید که گوش‌های شما بیش‌ازحد بیرون زده هستند و نمی‌توانید کاری برای پنهان کردن آن‌ها انجام دهید. یا شاید احساس می‌کنید که سینه‌های شما زیاد بزرگ هستند. یا ممکن است که جوش روی صورت شما جای زخم یا لکه‌ای را روی صورت شما باقی گذاشته باشد. اگر به‌عنوان یک نوجوان در مورد یکی از ویژگی‌های فیزیکی خود احساس ناراحتی می‌کنید این را باید گفت که شما نیز به‌مانند هزاران نوجوان دیگری هستید که به فکر جراحی پلاستیک و برطرف کردن این ویژگی فیزیکی خود هستید.

به گزارش شفا آنلاین: به عقیده جامعه جراحان پلاستیک و ترمیمی آمریکا (America- Society of Plastic and Reconstructive Surgeons;ASPS) در سال 2012 بیش از 236000 جراحی زیبایی روی بیماران 19 ساله و پایین‌تر انجام گرفت. بعضی از مرسوم‌ترین جراحی‌های پلاستیک این نوجوان‌ها شامل جراحی بینی، اصلاح گوش‌های بیرون زده، جراحی سینه‌های بسیار بزرگ، جراحی سینه‌های نامتقارن و برطرف کردن جای زخم ناشی از جوش یا جراحت‌ها بودند.

چرا نوجوان‌ها به دنبال جراحی پلاستیک هستند؟
نوجوان‌ها بنا به دلایل بسیار زیادی به دنبال جراحی پلاستیک هستند. یکی از دلایلی که بسیاری از نوجوان‌ها بیان می‌دارند این است که افراد جوان می‌توانند خواسته یا ناخواسته بی‌رحم باشند. برای مثال، ممکن است که یک فرد به‌طور ناخواسته و بدون آنکه در مورد تاثیر جمله‌اش روی دوست خود فکر کند جمله «وای... آیا دماغ زشت اون بچه رو دیدی؟» را به او بگوید. بیان مداوم نظرهای بی‌رحمانه غالبا باعث می‌شود که نوجوان‌ها دست به عمل جراحی بزنند. اکثر نوجوان‌ها به این دلیل به دنبال جراحی پلاستیک می‌روند تا با انجام آن ظاهر خود را بهبود ببخشند و درنتیجه باعث افزایش عزت‌نفس خود شوند. نوجوان‌ها می‌گویند که وقتی عیب فیزیکی آن‌ها برطرف شد اعتمادبه‌نفس آن‌ها و تصویر آن‌ها از خود بهبود یافت. درحالی‌که دلایل نوجوانان برای جراحی پلاستیک شبیه به دلایل بزرگ‌سال‌ها است، اما وقتی بحث ظاهر مطرح هست هدف نوجوان‌ها از جراحی پلاستیک متناسب شدن با دیگران، اما هدف بزرگ‌سال‌ها جلوه دادن خود است. بنابراین، در جراحی پلاستیک چیزی که برای نوجوان‌ها اهمیت دارد این است که جراحی پلاستیک را برای خودشان انجام می‌دهند نه آنکه برای برآوردن انتظارهای یک شخص دیگر زیر تیغ جراحی بروند.
علاوه بر این، برای اینکه نوجوان بتواند فرایند جراحی یا درست کردن عیب فیزیکی خود را به‌خوبی بگذراند نیاز به حمایت خانواده و بلوغ احساسی دارد. حقیقت این است که هر عمل جراحی خطراتی دارد. نوجوان‌ها باید یک درک واقع‌بینانه از خطرات و محدودیت‌های جراحی پلاستیک داشته باشند.
انتخاب جراح مناسب نیز حائز اهمیت است. یک جراح دارای بورد تخصصی می‌تواند تصویری واقع‌بینانه ازآنچه انتظارش را دارید به شما بدهد. (بورد تخصصی به این معنا است که پزشک در یک آزمون معیار پذیرفته‌شده است که توسط بزرگ‌ترین و بهترین پزشک‌های حیطه تخصصش گرفته می‌شود.) جراحان عمومی باتجربه و دارای بورد تخصصی، پوست‌شناس‌ها، متخصص‌های گوش، حلق و بینی و چشم‌پزشک‌ها نیز می‌توانند جراحی‌های پلاستیک را انجام دهند.
توصیه می‌شود که همواره موارد زیر را از یک جراح بپرسید:
آموزش‌هایی که دیده است.
تعداد جراحی مختلفی که انجام داده است.
در سال چه تعداد جراحی انجام می‌دهد.
نتایج جراحی او چه بوده‌اند.
از پزشک بخواهید که تصویر قبل و بعد جراحی‌های زیبایی انجام داده روی نوجوان‌ها را به شما نشان دهد و از چنین درخواستی ابا نداشته باشید.
جراحی‌های مرسوم برای نوجوان‌ها
بعضی از جراحی‌ها همچون جراحی‌های بزرگ کردن سینه، لیپوساکشن و کاشت گونه عموما به‌عنوان جراحی‌های نامناسب برای نوجوان‌ها تلقی می‌شوند، مگر در موارد غیرمعمول که انجام آن‌ها ایرادی ندارد. اما دیگر شیوه‌های جراحی می‌توانند مفید باشند. برای نمونه، می‌توان به بعضی از مرسوم‌ترین جراحی‌های پلاستیک در میان نوجوان‌ها اشاره کرد:
جراحی بینی: جراحی بینی مرسوم‌ترین نوع جراحی است که نوجوان‌ها خواهانش هستند. زمانی جراحان پلاستیک دست به عمل جراحی بینی می‌زنند که اندازه بینی فرد به‌اندازه بینی در بزرگسالی رسیده باشد و دیگر قابل تغییر نباشد. معمولا رشد بینی دخترها تا سن 15 یا 16 سالگی و رشد بینی پسرها تا سن 16 یا 17 سالگی خاتمه می‌یابد.
اتو پلاستی (جراحی زیبایی گوش): جراحی زیبایی گوش می‌تواند پس از 5 یا 6 سالگی انجام بگیرد.
اصطلاح تقارن سینه (BreasAsymmetry Correction): این جراحی زیبایی زمانی انجام می‌گیرد که سینه‌های فرد ازنظر اندازه و شکل باهم تفاوت دارند.
کوچک کردن سینه: نوجوان‌های دختری که سن آن‌ها به 15 سال رسیده است و به دلیل سینه‌های بسیار بزرگ احساس شرم دارند یا سینه‌های بزرگ آن‌ها باعث درد کتف، درد کمر و مشکلات تنفسی شده است می‌توانند از این نوع جراحی بهره ببردند.
ژنیکوماستی (کوچک کردن سینه مردان): این روش جراحی برای نوجوان‌های پسری به کار می‌رود که سینه‌های آن‌ها زیاد رشد کرده‌اند. معمولا رشد اضافی سینه پسرها به‌خودی‌خود از بین می‌رود، اما اگر چنین وضعیتی شدید باشد می‌توان با استفاده از جراحی از رشد اضافی سینه جلوگیری کرد.
درمان لیزر یا لایه‌برداری پوست: از این روش جراحی برای بهبود جای لک ناشی از جوش استفاده می‌شود. گاهی از اوقات از کولوژن و دیگر پرکننده‌های تزریقی نیز برای ترمیم نقص‌های پوست استفاده می‌شوند.
چیزهایی که باید پیش از جراحی پلاستیک لحاظ کرد
جامعه جراحان پلاستیک و ترمیمی آمریکا رهنمون‌های زیر را برای نوجوانان خواهان جراحی پلاستیک ارائه می‌دهد:
ابتدا خود نوجوان باید خواهان جراحی باشد و نه اینکه والدینش یا کس دیگری او را مجبور به این کار کند. و نوجوان باید اهداف و انتظارهای معقول داشته باشد.
جراح پلاستیک باید باتجربه و دارای بورد تخصصی از مراجع معتبر باشد.
جراحی باید با امکانات جراحی عالی انجام بگیرد.
جراحی باید زمانی انجام بگیرد که بیمار رضایت کامل دارد. یعنی بیمار و همراهش یا والدینش باید از جزئیات جراحی آگاهی و درک کامل داشته باشند و جراح باید با علم آن‌ها به جزئیات جراحی و رضایتشان دست به جراحی بزند.
آیا جراحی پلاستیک برای شما مناسب است؟
آیا یک کاندید واقعی برای جراحی پلاستیک هستید؟ توصیه‌هایی زیر می‌توانند به تصمیم‌گیری شما کمک کنند.
انتظار نداشته باشید که جراحی پلاستیک تمام مشکلاتتان را حل کند و شما را تبدیل به یک فرد متفاوت کند.
جراحی پلاستیک باعث مشهور شدن شما در مدرسه نمی‌شود و افراد را وادار به دوست داشتن شما نمی‌کند.
اگرچه ظاهر شما می‌تواند روی بعضی از موفقیت‌های شما در زندگی اثر بگذارد، اما ظاهر خوب باعث موفقیت نمی‌شود.
هر چیزی ضررهایی دارد. از عوارض و خطرهای جراحی آگاهی یابید.
اگر مردم شما را با ظاهر و لباستان مورد قضاوت قرار می‌دهند، شاید آن‌ها را نتوان دوست‌های واقعی نامید.
دانش قدرت است. پس از تحقیق روی تمام گزینه‌های خود، شاید دریابید که نیاز به جراحی پلاستیک ندارید. شاید تغییر لباس‌ها یا یا رعایت بعضی از توصیه‌های مربوط به اجتماعی و خونگرم شدن بتواند باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در شما شوند.سپید

WebMD

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: