کد خبر: ۱۷۹۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 01
راننده پراید سفید رنگی که به بهانه مسافرکشی دختر جوانی را قربانی نقشه سیاه خود کرده‌بود، در تجسس‌های پلیس پایتخت دستگیر شد.
شفا آنلاین>اجتماعی>راننده پراید سفید رنگی که به بهانه مسافرکشی دختر جوانی را قربانی نقشه سیاه خود کرده‌بود، در تجسس‌های پلیس پایتخت دستگیر شد. کارآگاهان از کسانی که به این شیوه و شگرد از سوی این راننده تبهکار مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، خواست تا به پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاین:روز 10 آذر سال‌جاری زن جوانی با مراجعه به کلانتری 103 گاندی از راننده پراید سفیدرنگی که با تهدید چاقو وی را مورد آزار و اذیت قرار داده بود، شکایت کرد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «آدم ربایی منجر به آزار و اذیت» و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

شاکی با حضور در اداره شانزدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:« صبح روز 10 دی برای شرکت در آزمون وکالت از شهرستان به تهران آمدم. حدود ساعت پنج  صبح اتوبوس به ترمینال بیهقی در میدان آرژانتین رسید. با اتوبوس BRT به پل سیدخندان رفتم. زیر پل منتظر تاکسی بودم تا به محل آزمون برسم؛ در همین زمان یک پراید سفید رنگ به عنوان مسافرکش در مقابل من توقف کرد و راننده جوان آن حدود30 ساله با قد متوسط  و موهای کوتاه از من پرسید که کجا می‌روم . فکر کردم که مسافرکش است. برای آنکه به موقع به امتحان برسم، آدرسم را گفتم و از راننده خواستم تا مرا به محل آزمون در خیابان زرگنده برساند. در بین مسیر ناگهان راننده با تغییر مسیر به داخل خیابانی رفت که ابتدای آن تابلوی بن‌بست بود. همان لحظه احساس کردم که راننده نقشه شومی دارد. دست بردم تا در ماشین را بازکنم اما دستگیره ماشین نبود! شیشه بالابر هم نداشت تا شیشه را پايین بکشم و از مردم کمک بخواهم. به راننده گفتم که کوچه بن‌بست است اما او مدعی شد که انتهای کوچه باز است. به سمت دیگر صندلی عقب خم شدم تا در دیگر ماشین را باز کنم اما آن هم شیشه بالابر و دستگیره نداشت و در ماشین از داخل باز نمی‌شد.
 راننده در انتهای کوچه بن‌بست نگه داشت و چاقوی ضامن‌دار بزرگی را در آورد و جلوی گلوی من گرفت و مرا تهدید کرد. ترسیده بودم و دست و پایم را گم کرده بودم. با التماس از راننده خواستم تا پول‌هایم را بگیرد و مرا رها کند اما او به دنبال پول نبود و مرا با چاقو تهدید می‌کرد و ...
 راننده در کوچه‌های محدوده خیابان شریعتی می‌چرخید. با گذشت حدود 20 دقیقه و پس از التماس های فراوان، سرانجام راننده مرا در وسط خیابان خلوتي پیاده کرد و به سرعت از محل دور شد».
شناسایی راننده شیطان صفت
با توجه به اظهارات شاکی و شناسایی محدوده تردد خودروی پراید، کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و بهره‌گیری از تصاویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته، موفق به شناسایی پراید سفید رنگ صندوق‌دار به شماره انتظامی ایران33/*** ج 49 شده و در بررسی ارکان هویتی خودرو، موفق به شناسایی مالک آن در  شهرک مسعودیه  شدند.با شناسایی مالک خودرو و در تحقیقات پلیسی، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که خودرو در اختیار پسر مالک خودرو به نام مصطفی 29 است که از مدتی پیش و به واسطه اختلافات شدید خانوادگی کمتر به محل سکونتش مراجعت می‌کند.
با شناسایی تصویر مصطفی توسط شاکی، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و سرانجام در روز  هفت  دی دستگیر شد.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت:«متهم در همان تحقیقات اولیه به آزار و اذیت شاکی اعتراف کرده و با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است».
سرهنگ حمید مکرم با توجه به احتمال افزایش شاكيان  پرونده بيان كرد:«با توجه به شیوه و شگرد متهم در برداشتن دستگیره‌های عقب خودرو به منظور جلوگیری از پیاده شدن شاکی پرونده و احتمال افزایش تعداد شاكيان در این پرونده، از تمامي  شاكيان احتمالی که به این وسیله توسط راننده  پراید سفید رنگ مورد تهدید، سرقت و آزار و اذیت قرار گرفتند دعوت می‌شود  برای شناسایی متهم و طرح و پیگیری شکایات خود به نشانی اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران  در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».قانون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: