کد خبر: ۱۷۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۶ - 2018January 01
اکثر ما فکر می‌کنیم که صفت «طبیعی» یک عبارت کلیدی برای سلامتی بهتر است. اما متاسفانه همان‌طور که مواد غیرطبیعی خوب و بد داریم مواد طبیعی خوب و بد نیز داریم.
شفا آنلاین>سلامت>هر چیزی که صفت طبیعی دارد برای پوست خوب نیست، در ادامه به بهترین مواد طبیعی برای پوست اشاره می‌کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:اکثر ما فکر می‌کنیم که صفت «طبیعی» یک عبارت کلیدی برای سلامتی بهتر است. اما متاسفانه همان‌طور که مواد غیرطبیعی خوب و بد داریم مواد طبیعی خوب و بد نیز داریم. برای اینکه در انتخاب خود بهتر عمل کنید می‌توانید به توصیه‌های کارشناس‌های مراقبت از پوست<skin care> در مورد موثرترین مواد طبیعی برای پوست دقت کنید. این شگفتی‌های طبیعی می‌توانند به جلوگیری از بروز جوش، تسکین حساسیت، درمان تغییر رنگ ناموزون پوست و جلوگیری از آسیب ناشی از آفتاب کمک کنند. این مواد طبیعی شامل بتاکاروتن، عصاره چای سبز، لیکوریس، جو دو سر، سویا، ویتامین C ، بید علفی و عنبر سائل هستند.
بتاکاروتن می‌تواند از پوست در برابر آسیب ناشی از آفتاب جلوگیری کند. دکتر ایدو لفلر، پوست‌شناس و یکی از موسسان شرکت تولید محصولات Yes-To-Skinمی‌گوید که میوه‌ها و سبزی‌های قرمز، نارنجی و زرد مانند هویج‌ها، سیب‌زمینی‌های شیرین و کدوتنبل‌ها سرشار از بتاکاروتن، یک ماده مغذی برای سلامتی پوست، هستند. بدن شما بتاکاروتن را تبدیل به ویتامین Aمی‌کند که یک ماده اساسی برای بهبود زخم‌ها، برای محافظت از آسیب پوستی ناشی از آفتاب و برای بهبود گردش سلول‌های پوستی است. دکتر جسیکا وو، استادیار پوست‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس‌آنجلس می‌گوید:«بتاکاروتن موضعی مزایای آنتی‌اکسیدانی روی پوست دارد و تحقیقات نشان می‌دهند که بتاکاروتن موضعی رنگ‌رفتگی ناشی از ملاسما را بهبود می‌بخشد. »
عصاره چای سبز یک ماده ضدالتهابی عالی برای پوست است. دکتر نیل شولتز، یکی از پوست‌شناس‌های شهر نیویورک و خالق محصولات محافظت از پوست BeautyRX می‌گوید که این نوشیدنی سالم حاوی سطوح بالایی از مواد شیمیایی آنتی اکسیدانی-شامل کاتچین ها همچون اپی گالوکتشین گالات، فلاونوئیدها همچون کومپفرل و تئوفلاونی—هست که می‌تواند به جلوگیری و تسکین آسیب اشعه فرابنفش خورشید به پوست جلوگیری کنند. این مواد شیمایی چای سبز را یک ماده ضدالتهابی طبیعی و یک ماده تسکین‌دهنده پوست می‌سازند.
عصاره لیکوریس به درمان قرمزی و روزاسه کمک می‌کند. خاصیت‌های ضدالتهابی عصاره لیکوریس این ماده را تبدیل به یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان قرمزی و روزاسه پوست ساخته است. و تحقیقات نشان داده‌اند که این گیاه می‌تواند با توقف تولید ملانین باعث کاهش تغیر رنگ ناموزون پوست شود. دکتر وو می‌گوید که در درمان‌های چشمی به دنبال لیکوریس باشید، چون نتایج یک تحقیق نشان داده است که یک کرم حاوی این ماده به روشن کردن سیاهی زیر چشم کمک کرده است.
جو دو سر به تسکین اگزما و دیگر التهاب‌های پوستی کمک می‌کند. دکتر وو می‌گوید که بلغور جو دو سر کلوئیدی یکی از مواد طبیعی است که سازمان غذا و داروی آمریکا اثر آن را در درمان التهاب‌های پوستی همچون اگزما، خشکی پوست، پیچک سمی، بلوط سمی و گزش حشرات تایید کرده است. او می‌گوید:«چربی‌ها و پروتئین‌های موجود در جو دو سر به حفظ و نو کردن موانع پوستی کمک می‌کند و جو دوسر حاوی مواد شیمیایی ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی است. »
سویا به روشن‌تر کردن پوست تیره کمک می‌کند و یک گزینه خوب برای محصولات تجویزی قوی‌تر است. دکتر وو می‌گوید:«اگر می‌خواهید که پوست شما روش‌تر و بهتر به نظر برسد به دنبال این ماده طبیعی بروید. »او ادامه می‌دهد:«تحقیقات نشان داده‌اند که سویای موضعی با جلوگیری از تولید بیش‌ازحد رنگ‌دانه پوستی ملانین به روشن‌تر کردن پوست تیره ناشی از ملاسما و آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند. » دکتر میشل گولد، مدیر پزشکی مرکز مراقبت از پوست در شهر ناشویل ایالت تنسی می‌گوید که محصولات گرفته‌شده از سویا گزینه خوبی برای محصولات تجویزی قوی‌تر همچون رتینوئیدها و هیدروکینون هستند.
ویتامین C با پیری پوست و پوست افتاده مبارزه می‌کند. شاید فکر کنید که ویتامین C تنها برای سرماخوردگی مفید است، اما این ماده مغذی می‌تواند برای نشانه‌های مرسوم پیری پوست همچون شلی و تیرگی پوست مفید باشد. کالوژن یک ماده ضروری برای سفتی و نرمی پوست است و مصرف ویتامین C می‌تواند به تولید کالوژن کمک کند. علاوه بر این، دکتر وو می‌گوید که ویتامین C مزایای آنتی‌اکسیدانی دارد که می‌تواند به آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد و روشن کردن نقاط تیره پوست کمک کند. علاوه بر این، ویتامین C می‌تواند با به نظم درآوردن تولید سبوم از بروز جوش جلوگیری کند و باعث کاهش التهاب شود.
بید علفی خاصیت‌های ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده دارد. بید علفی یک ماده طبیعی ضد میکروبی، ضدالتهاب و ضدعفونی‌کننده است که از مدت‌ها قبل برای تسکین التهاب‌های پوستی مرسوم همچون روزاسه و اگزما مورداستفاده قرار می‌گرفته است. یکی از مزیت‌های این گل کوچک شامل توانایی آن در کشتن باکتری Propionibacterium acnes است عامل جوش تلقی می شود. دکتر بگون، موسس شرکت تولیدی محصولات زیبایی و پوستی Paula's Choice می‌گوید که به دلیل تاثیر این گل در کشتن باکتری Propionibacterium acnes آن را یک ماده طبیعی عالی برای درمان جوش‌ها می‌دانند.
عنبر سائل به کنترل روغن پوست و هیدراته نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. خانم رنه رولو، یکی از زیبایی‌شناس‌های مشهور است که می‌گوید برای قرن‌ها از عنبر سائل به‌عنوان یک درمان خانگی استفاده می‌شده است. او می‌گوید که عنبر سائل یک ماده بسیار عالی برای کنترل روغن پوست و درعین‌حال هیدراته نگه‌داشتن پوست و کاهش قرمزی آن است. دکتر شولتز می‌گوید:«از عنبر سائل می‌توان برای تسکین و بهبود زخم‌ها، کبودی‌ها و ورم‌ها استفاده کرد. »او می‌گوید که به همین دلیل از عنبر سائل به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده افترشیوها استفاده می‌شود. خانم رولو هشدار می‌دهد:«داروهای قابض عنبر سائل که در داروخانه‌ها یافت می‌شوند حاوی الکل هستند و استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود، چون باعث کاهش رطوبت پوست می‌شوند. »سپید

everydayhealth


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: