کد خبر: ۱۷۹۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۰ دی ۱۳۹۶ - 2017December 31
دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، در خصوص عدم تجویز داروهای خارج از فهرست نامه ای را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کردند
شفاآنلاین>سلامت> دو تن از معاونین وزیر بهداشت، در خصوص عدم تجویز داروهای خارج از فهرست نامه ای را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کردند.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو و دکتر قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، در خصوص عدم تجویز داروهای خارج از فهرست نامه ای را به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کردند.

متن نامه دو معاون وزیر

مستحضر هستید فهرست داروهای ایران مبنای تولید، واردات، عرضه و توزیع داروها در بازار دارویی کشور است. از آنجا که شرکت های دارویی (Medicine)و داروخانه های کشور طبق قانون مجاز به توزیع و عرضه داروهای خارج از این فهرست نیستند تجویز داروهای خارج از فهرست توسط بعضی از همکاران پزشک باعث سرگردانی بیماران در تهیه این نوع داروها و همچنین بروز کمبودهای غیر واقعی در بازار دارویی کشور خواهد شد. علاوه بر این طبق بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران تجویز داروهای خارج از فهرست تخلف محسوب می گردد.

در ادامه آمده است: درخواست می گردد دستور فرمایید به نحو مقتضی به تمامی همکاران پزشک تحت پوشش آن دانشگاه اطلاع رسانی گردد که به منظور جلوگیری از سرگردانی بیماران(patients)، از تجویز هرگونه داروی خارج  از فهرست داروهای ایران خودداری نمایند. همچنین لازم است مطابق قانون با پزشکانی که این تخلف را مرتکب می شوند برخورد انضباطی لازم صورت پذیرد.لازم به ذکر است که فهرست روزآمد داروهای ایران از طریق صفحه رسمی سازمان غذا و دارو به آدرسwww.fda.gov.ir/item/۴۶۳ قابل دسترسی است.

بند پ ماده ۷۲ قانون برنامه ششم توسعه، فهرست رسمی داروهای ایران بر اساس نظام دارویی ملی کشور توسط وزارت بهداشت، حداکثر هر ۳ ماه یکبار تدوین و منتشر می گردد. تجویز داروهای خارج از فهرست یاد شده تخلف محسوب شده و متخلف با توجه به شدت و ضعف عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن حسب مورد به مجازات های مندرج در تبصره ۱ ماده ۲۸ قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۳/۸/۱۶ محکوم می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار