کد خبر: ۱۷۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۷ دی ۱۳۹۶ - 2017December 28
امروزه استرس شدید زمانی که در فرد اتفاق می افتد باعث نابودی نمی شود بلکه استرس های خفیف نظیر ترافیک، بحث زلزله و غیره نقش بسزایی دارد و می تواند سیستم بدنی فرد را مورد حمله قرار دهد
شفاآنلاین>سلامت> الهیاری گفت: امروزه استرس شدید باعث بیماری در فرد نمی‌شود بلکه استرس‌های خفیف نظیر زلزله و ترافیک می‌تواند تاثیر گذار باشد.

به گزارش شفاآنلاین، الهیاری رئیس انجمن روانشناسی و نماینده سابق مجلس در سمپوزیم سرطان که امروز در هتل اسپیناس برگزار شد، گفت: آنچه در کشور ما مفقوده مانده و کمتر به آن توجه شده بحث سرطان است، چرا که استرس در وهله اول سیستم بدنی را مورد حمله قرار می دهد.

وی ادامه داد: امروزه استرس(Stress) شدید زمانی که در فرد اتفاق می افتد باعث نابودی نمی شود بلکه استرس های خفیف نظیر ترافیک، بحث زلزله و غیره نقش بسزایی دارد و می تواند سیستم بدنی فرد را مورد حمله قرار دهد.

رئیس انجمن روانشناسی و نماینده سابق مجلس گفت: در واقع این بیماری نیاز به آموزش دارد و متاسفانه این آموزش ها در مدرسه و دانشگاه ها داده نشده است.

الهیاری افزود: در بعضی از مواقع که استرس باعث تضعیف سیستم بدنی فرد شده و گلبول های قرمز خون که مفید هستند مورد حمله قرار می گیرند باعث بروز این بیماری می شود.
ضرورت آموزش های پایه ای در حوزه سرطان

الهیاری بیان کرد: باید اول آموزش های پایه ای دید تا بتوانیم آرامش(Calm) خود را در برابر این بیماری حفظ کنیم، چرا که در کشوری قرار داریم که از استرس پر است.

وی افزود: متاسفانه زمانی که سرطان در فرد حادث می شود، خانواده هم درگیر این بیماری می شود، لذا روحیه دادن به بیمار در وهله اول مهم تلقی می شود.

رئیس انجمن روانشناسی و نماینده سابق مجلس گفت: این بیماری در ایران در حال افزایش است و باید آموزش های لازم در این زمینه انجام شود.

الهیاری تاکید کرد: امروز ما به دلیل غفلت از یک هزینه کوچک متحمل هزینه های بالایی می شویم، به طوری که امروزه فروپاشی ناشی از مهارت های ناکافی است و اگر آموزش لازم دیده شود بیماری سرطان کاهش می یابد.

وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده 70 درصد بیماری ها به دلیل آموزش ندیدن فرد است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: