کد خبر: ۱۷۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۶ - 2017December 28
اینترنت فضایی کاملا مدرن وجدید است و بسیاری از دولت‌ها دوست ندارند که محتوایی که با فرهنگ کشورشان سازگاری ندارد، در اینترنت کشور آن‌ها جایی داشته باشد.

 شفا آنلاین>اجتماعی> شاید بسیاری از ما فکر کنیم که ایران یکی از کشورهای سخت‌گیر در زمینه اینترنت است ولی باید بدانید که دولت چین به‌تنهایی در سال‌های 2015 تا 2017 میلادی تعداد 13000 وب‌سایت را فیلتر کرده است.

به گزارش شفا آنلاین:اینترنت فضایی کاملا مدرن وجدید است و بسیاری از دولت‌ها دوست ندارند که محتوایی که با فرهنگ کشورشان سازگاری ندارد، در اینترنت کشور آن‌ها جایی داشته باشد.در این میان به‌تازگی مشخص شده است که دولت چین در طول سال‌های 2015 تا 2017 تعداد 13 هزار وب‌سایت را از مدار اینترنتی خود خارج کرده است. این دولت نه‌تنها قابلیت‌های فیلترینگ مرسوم را مورد استفاده قرار داده است بلکه بسیاری از وب‌سایت‌ها را از بیخ و بن  نابود کرده است.

در این میان تعداد 10 میلیون حساب کاربری کاربران چینی نیز به‌واسطه فعالیت‌های دولت چین مسدود شده است. دولت این کشور هدف از این فیلترینگ را در راستای حفظ قدرت مردم چین و محافظت از فضای اینترنت اعلام کرده است. یکی از مهم‌ترین مواردی که چینی‌ها با آن مبارزه می‌کنند، محتوای مستهجن و غیراخلاقی است و بخش عمده ای از وب‌سایت‌های مسدود شده از این نوع بوده‌اند.

حساب‌های کاربری افراد در وب‌سایت‌های مختلف و شبکه‌های اجتماعی نیز بیشتر به این دلیل مسدود شده است که  کاربران یاد شده از نام واقعی خود برای حسابشان استفاده نکرده‌اند. دولت این کشور نیز به‌شدت با استفاده از روش‌های دور زدن فیلترینگ اینترنتی مبارزه  می‌کند و به  همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت که در آینده شاهد بهبود شرایط یاد شده باشیم.

شایان‌ذکر است که سخت‌گیری‌های دولت چین همیشه مشهور بوده است و حتی کنسول‌های بازی نیز تا کمتر از یک سال پیش در این کشور ممنوع بوده‌اند. همچنین  اکران فیلم‌های غیر چینی نیز در این کشور با محدودیت‌های فراوانی روبرو هستند و به این ترتیب نباید فیلترینگ شدید اینترنت را امری عجیب در چین دانست. Engadget
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: