کد خبر: ۱۷۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۶ - 2017December 24
بحث‌ آسیب‌های نخاعی که در حوادث زلزله‌ اخیر دیده می‌شود موضوعی است که نباید افراد در مواجهه‌ با آن ناامید‌ شوند، بلکه با ارجاع به موقع پزشکان و آگاهی پزشکان و مردم نسبت به خدمات فیزیوتراپی‌ می‌توان شاهد بهبود عملکرد عضلات و رفع آسیب‌های نخاعی بود.
شفا آنلاین>سلامت>مصلی‌نژاد گفت‌: مداومت درمان در آسیب‌های نخاعی در برخی مواقع سبب بهبودی می‌شود و مبتلایان را از درمان ناامید کرد.

به گزارش شفا آنلاین،زهرا مصلی‌نژاد‌ دبیر علمی‌ کارگاه‌های علمی – تخصصی هجدهمین سمینار‌ تخصصی ستون فقرات گفت: بحث‌ آسیب‌های نخاعی که در حوادث زلزله‌ اخیر دیده می‌شود موضوعی است که نباید افراد در مواجهه‌ با آن ناامید‌ شوند، بلکه با ارجاع به موقع پزشکان و آگاهی پزشکان و مردم نسبت به خدمات فیزیوتراپی‌ می‌توان شاهد بهبود عملکرد عضلات و رفع آسیب‌های نخاعی بود.

وی اظهار کرد: سلامت ستون فقرات‌ موضوعی مهم در جامعه است که در هجدهمین سمینار تخصصی ستون فقرات به آن پرداخته می‌شود و اگر بدانیم‌ با برنامه‌های کامل فیزیوتراپی‌ می‌توانیم بسیاری از آسیب‌های ستون فقرات را به حالت اولیه‌ برگردانیم‌ اهمیت‌ پیشگیری‌ از آسیب‌های ستون فقرات و مداخله‌ فیزیوتراپیست‌ها در روند درمان آشکار خواهد شد.
ارائه رویکرد‌های جدید حوزه درمان در سمینار تخصصی ستون فقرات

مصلی‌نژاد در ادامه از ارائه جدیدترین‌ تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های درمانی با حضور محمدرضا‌ نوربخش‌ که پایه‌گذار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات است خبر داد و افزود: پیشرفته‌ترین کارگاه‌ها، برنامه‌ریزی آموزشی‌ و جدیدترین‌ دستاوردهای حوزه فیزیوتراپی‌ توسط‌ محمدرضا‌ نوربخش‌ که از سرآمدان‌ حوزه فیزیوتراپی‌ تخصصی در دنیاست به دانشجویان، اساتید‌ و مدعوین‌ آموزش داده خواهد شد تا شاهد ارتقاء هر چه بیشتر خدمات تخصصی‌ فیزیوتراپی‌ در دانشگاه‌ها و در جامعه باشیم‌.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: سه کارگاه تخصصی ویژه که به درمان‌های دستی احشاء بدن می‌پردازد، درمان ویژه افراد با سردرد، فک، سینوس‌ ناحیه سر و صورت و همچنین تکنیک‌های جدید برای برطرف کردن مشکلات زانو و مچ پا که معضل ورزشکاران و عموم مردم است و روی آسیب ستون فقرات نقش دارد مورد بررسی قرار خواهد گرفت‌ و اگر بدانیم خیلی وقتها‌ کلیه‌، کبد و غیره‌ به خاطر مشکلات ستون فقرات اختلال عملکردی‌ پیدا می‌کند و همچنین دردهای‌ فک و صورت روی سردرد‌های گردنی تأثیرگذار است می‌توانیم به اهمیت این کارگاه‌ها پی ببریم‌.

وی اظهار کرد: ارائه رویکردهای‌ جدید در حوزه درمان از دیگر مواردی‌ است که در قالب‌ 6 کارگاه تخصصی در طول هشت روز همزمان ارائه خواهد شد.

وی در پایان از 10 امتیاز بازآموزی ویژه فیزیوتراپیست‌ها که ارتباط مستقیم با کارگاه‌ها دارند و همچنین از 7 امتیاز بازآموزی برای رشته‌های دیگر توانبخشی شامل طب فیزیکی‌ و توانبخشی، کاردرمانی، ارتوپدفنی‌، ارگونومی‌ و غیره خبر داد.

گفتنی است؛ هجدهمین سمینار تخصصی ستون فقرات به همت گروه آموزشی فیزیوتراپی‌ دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی‌ 6 و 7 دی ماه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد شد.
برچسب ها: ستون فقرات ، سلامت ، نخاع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: