کد خبر: ۱۷۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۶ - 2017December 24
مشکلات سلامتی مانند کبد چرب، دیابت، پرفشاری خون، افزایش چربی های خون، سکته های قلبی و مغزی و در بانوان بصورت مشخص، نازایی، اختلالات قاعدگی و کیست تخمدان می باشند.در مورد زیبایی، صرف چاقی شکمی یکی از بزرگترین اختلالات زیبایی است

شفتا آنلاین>سلامت>همه می دانیم که چاقی یک مشکل بهداشتی<Health problem> بسیار شایع در جوامع امروزی است که هم می تواند سلامتی را تهدید نماید و هم مشکلات زیبایی را بوجود می آورد.

به گزارش شفا آنلاین:مشکلات سلامتی مانند کبد چرب، دیابت، پرفشاری خون، افزایش چربی های خون، سکته های قلبی و مغزی و در بانوان بصورت مشخص، نازایی، اختلالات قاعدگی و کیست تخمدان می باشند.در مورد زیبایی، صرف چاقی شکمی یکی از بزرگترین اختلالات زیبایی است. از سوی دیگر با افزایش میزان چربی در بافت های بدن، ترک های پوستی که معمولا هم غیر قابل بازگشت می باشند، ایجاد می شوند.

با افزایش سطح انسولین خون که در اثر مقاومت به انسولین ایجاد می شود چین های پوستی نظیر پشت گردن، کشاله ران و ... دچار تیر گی های شدید خواهند شد و اما بحث اصلی این مطلب، کیست های تخمدانی است که ناشی از اضافه وزن و مصرف مواد شیمیایی و صنعتی نظیر شکلات ها، شیرینی های صنعتی و قنادی، چیپس و پفک، نوشابه و حتی چای و قهوه غیر سبز ( که با مواد شیمیایی فرایند می شوند ) می باشند. این عارضه منجر به ایجاد موی زائد در صورت و بدن، ریزش موی سر با الگوی مردانه در خانم ها، جوش صورت و در نهایت اختلال قاعدگی و نازایی خواهند شد.

یکی از بغرنج ترین این عوارض همان موی زائد در صورت و بدن در خانم ها می باشد که برای از بین بردن آن هزینه ای زیادی به شخص تحمیل می شود. بسیاری از بانوان پس از حذف موی زاید، برگشت آن را تجربه کرده و آسیبی که از لحاظ هزینه و وقت و... به آن ها وارد شده را به خاطر می آورند. با کاهش وزن و کم کردن هورمون مردانه ( تستوسترون ) پس از حذف موی زائد کمترین میزان عود در بانوان ایجاد می شود.

لذا به غیر از تاثیراتی که کاهش وزن بر سلامتی و زیبایی ایشان دارد از لحاظ تاثیر و کاهش عود حذف موی زائد نیز بسیار تجربه خوشایندی را در ذهن ثبت خواهند نمود.بنابراین پیشگیری از چاقی به عنوان یک الویت و نیز درمان آن به صورت یک ضرورت باعث حذف بسیاری از این معضلات سلامتی و زیبایی خواهد شد.

پزشک آنلاین
دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: