کد خبر: ۱۰۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 12
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: فرا رسیدن بهار ازافزایش وشیوع اگزماهای پوستی خبر می دهد.
دکتر محمدعلی نیلفروش زاده در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: دربهار به خصوص اگزماهای پوستی در زنان به علت خانه تکانی و افزایش تماس با مواد شوینده ونیز انجام اقدامات زیبایی پوست مثل برطرف کردن چروک صورت، موی زائد و برطرف کردن لک ها افزایش می یابد.

رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی  ادامه داد: سال نو با ایجاد تمایل به تغییر ظاهری در خانم ها و همچنین خانه تکانی و تماس با مواد شوینده می تواند با بروز اگزما به خصوص بر روی دست ها همراه باشد.

به گفته وی در صورتی که اگزما فرم حاد داشته باشد با بروز تاول، خارش و قرمزی پوست نمایان می شود. در حالی که در نوع مزمن، پوسته پوسته شدن، ترک پوست و سوزش دیده می شود.

دانشیار پوست دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به این که ارث نقش مهمی در بروز این بیماری دارد؛ اظهارکرد: خوشبختانه این بیماری مسری نیست و درمان آن نیز بستگی به شدت بیماری و میزان استعداد فرد دارد.

به گفته نیلفروش زاده تشديد ضايعات اگزما با انجام چند فاكتور ساده قابل پيشگيري است. دستوراتي كه مي تواند از تشديد ضايعات بكاهد يا تعداد دفعات آن را كاهش دهد نیزعبارتنداز:


1- مرطوب کردن مکرر پوست.
2- پرهیز از تغييرات ناگهاني حرارت و رطوبت در محيط.
3- پیشگیری از تعريق يا گرماي بيش از حد.
4- کاهش استرس.
5- دوری از تماس با مواد ايجاد كننده خارش مثل پشم يا ساير محرك ها.
6- اجتناب از صابون هاي قوي و پاك كننده ها.
7-  اجتناب از فاكتورهاي آلرژن محيطي مثل زوائد حيوانات، زباله و...
8- عدم مصرف غذاهايي كه باعث تشديد ضايعات مي شوند.

وی اولين قدم در درمان اگزما را پيشگيري از خارش دانست و توصیه کرد: بهتر است از محلول ها يا كرم هاي موضعي جهت مرطوب كردن پوست استفاده شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: