کد خبر: ۱۷۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 19
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حدود ٣٥ درصد مردم این پتانسیل را دارند که در ١٠ سال آینده به دیابت مبتلا شوند.
شفا آنلاین>سلامت>معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: حدود ٣٥ درصد مردم این پتانسیل را دارند که در ١٠ سال آینده به دیابت مبتلا شوند.


به گزارش شفا آنلاین،رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سومین دوره تجلیل از برترین‌های پژوهش و فناوری که در پژوهشکده هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی توانسته است  مشکلات بسیاری را پس از انقلاب حل کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به میزان امید به زندگی ایرانیان اظهار کرد: امید به زندگی مردم در سال‌های گذشته ٥٠ سال بود و امروز شاهد این هستیم که این رقم به ٧٦ سال رسیده است.

 وی در رابطه با بیماری دیابت و میزان افرادی که در کشور به آن مبتلا هستند، تصریح کرد: تعداد بیماران مبتلا به دیابت هر روز در حال افزایش است و حدود ٣٥ درصد مردم هم پتانسیل این را دارند که در ١٠ سال آینده به این بیماری دچار شوند من از همکاران جهاد دانشگاهی دعوت می کنم تا در این زمینه فعالیت کنند.

ملک زاده ادامه داد: ٧٨ درصد از کالری مصرفی ایرانیان قند و شکر است و همین قند سبب بروز دیابت در مردم شود و  مراکزی چون جهاد دانشگاهی باید کاری کند تا گیاه استویا به عنوان یک شیرین کننده طبیعی جایگزین قند شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در رابطه با صنعت دارو سازی خاطر نشان کرد: امروز مجموعه عظیمی از دارو‌ها در سراسر جهان تولید می‌شود و این به سبب رشد علمی جوامع است، بخشی از این دارو‌ها هنوز به کشور وارد نشده است، بازار دارو پر منفعت است و هیچ چیزی از آن بالاتر نیست و جهاد باید به آن ورود پیدا کند.

ملک زاده یادآور شد: جهاد دانشگاهی فرصت‌های پیش رویش را مغتنم شمارد و سبب پیشرفت کشور شود.
برچسب ها: دیابت ، فناوری ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: