کد خبر: ۱۷۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
اغلب این افراد در زمان انجام مطالعه به‌طور مستقیم داروهای ضدسرطان دریافت نمی‌کردند و حدود یک سال از تشخیص بیماری آن‌ها می‌گذشت.
شفا آنلاین>سلامت>محققان دانشگاه آلاباما واقع در بیرمنگهام با بررسی وضعیت سلامت 1457 بیمار مبتلا به سرطان بالاتر از 65 سال مجموعه‌ای از عوامل فیزیکی، روانی و اجتماعی را در رابطه با بهبود کیفیت زندگی این بیماران شناسایی کردند.
به گزارش شفا آنلاین،اغلب این افراد در زمان انجام مطالعه به‌طور مستقیم داروهای ضدسرطان دریافت نمی‌کردند و حدود یک سال از تشخیص بیماری آن‌ها می‌گذشت.

بر اساس این تحقیقات ابعاد فیزیکی و روانی کیفیت زندگی تحت تاثیر مجموعه‌ای از عوامل قرار دارد. مهم‌ترین عوامل موثر بر کیفیت فیزیکی و روانی زندگی این بیماران شامل درد شدید، خستگی و اختلال خواب بود. همچنین عوامل اجتماعی مانند دریافت حمایت کافی در زمان خستگی، بر کیفیت زندگی این افراد تاثیرگذار هستند. با وجود این مشکلات مالی و اقتصادی بیماران مسن، تاثیر چندانی بر کیفیت زندگی آن‌ها ندارد.

بر اساس نتایج این تحقیقات برای بهبود کیفیت زندگی بیماران سرطانی مسن لازم است علایم و شرایط ناخوشایند حاصل از بیماری و فرایند درمان به درستی مدیریت شود و این افراد به رعایت یک شیوه صحیح زندگی تشویق شوند. همچنین لازم است این افراد در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند و در رابطه با نیازهای عاطفی، اجتماعی و مالی خود حمایت کافی دریافت کنند.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، فیزیکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: