کد خبر: ۱۷۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 18
مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت: هم اکنون 5 هزار مسئول فنی در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که در حوزه تولید، واردات، توزیع، فروش و اصناف فعالیت دارند.

شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت گفت: هم اکنون 5 هزار مسئول فنی در حوزه تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که در حوزه تولید، واردات، توزیع، فروش و اصناف فعالیت دارند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا مسائلی در اولین همایش مسئولین فنی تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور که صبح امروز در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهارکرد: نقش مسئولان فنی تجهیزات پزشکی در کشور کلیدی است، آنها باید در این دوره بسیار موثر و فعال عمل کنند و در این راستا نیز تلاش می شود، برنامه های هدفمندی برای آنها طراحی و اجرا شود.

وی با بیان این که برنامه هایی که طراحی شده کمک می کند تا با مسئولین فنی تعامل بیشتری داشته باشیم، ادامه داد: مسئولین فنی، افرادی متخصص و دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط هستند که ظرف 10 سال گذشته براساس ضوابط حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی آموزش دیده اند و برنامه ما این است که با آنها همکاری بیشتری داشته باشیم.

به گفته وی، برنامه ای که در دستور کار قرار گرفته نظام رتبه بندی مسئولین فنی کشور است؛ به این معنا که مسئولین فنی باید در بازآموزی ها شرکت کنند و از طرفی مسئولین فنی که به تجهیزات پزشکی با کلاس خطر بالا رسیدگی می کنند، بر همان اساس آموزش می بینند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت با بیان این که تمام فرآیندها را تحت وب طراحی کرده ایم، تصریح کرد: براین اساس پرتالی طراحی شده و آن را رونمایی خواهیم کرد که تمام فرآیندهای مسئولین فنی را با مشارکت خودشان مدیریت می کند.

وی گفت: مسئولین فنی باید همواره مورد بازآموزی قرار بگیرند و لذا براساس دستوالعمل ها و ضوابط ملی و بین المللی، دوره های بازآموزی را برای مسئولین فنی در دستور کار قرار داده ایم که مداومت آن موجب برقراری ارتباط دو طرفه و موثر با مسئولین فنی تجهیزات پزشکی در کشور می شود.

دکتر مسائلی بیان کرد: اقدام دیگری که از اهمیت بیشتری برخوردار است، واگذاری مسئولیت های وزارت بهداشت درحوزه کالاهای کلاس خطر A به مسئولین فنی است، یعنی مسئولین فنی تجهیزات پزشکی براساس ساز و کارهایی که تعیین شده است، نظارت بر این حوزه ها را از جانب وزارت بهداشت برعهده خواهند گرفت و به عبارت دیگر، نظارت های وزارت بهداشت در حوزه کالاهای کلاس خطر A به مسئولین فنی واگذار خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: