کد خبر: ۱۷۷۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 16
مشاور اداره کل فرآورده های غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کارشناسان سازمان غذا و دارو در صورت مشاهده با محصولات غذایی قاچاق، برخورد جدی می کنند.
شفا آنلاین>سلامت>مشاور اداره کل فرآورده های غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: کارشناسان سازمان غذا و دارو در صورت مشاهده با محصولات غذایی قاچاق، برخورد جدی می کنند.

به گزارش شفا آنلاین،سعید رضایی تاکید کرد: نظارت های جدی به محصولات غذایی وارداتی صورت می گیرد و سازمان غذا و دارو به صورت ویژه برنامه هایی برای مبارزه با محصولات غذایی قاچاق دارد.

وی اظهار داشت: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق، همه دستگاه ها باید با یکدیگر همکاری داشته باشند. سازمان غذا و دارو در مقابله با قاچاق برنامه های بسیار خوبی را اجرا کرد که نمونه آن برچسب اصالت کالا بوده است که نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی دارد.

رضایی ادامه داد: سیستم رهگیری و ردیابی یکی از سیستم هایی است که باید در جامعه نهادینه شود و این نیاز به آگاهی بخشی دارد؛ سایت سامانه ملی مدیریت و نظارت بر محصولات سلامت محور موسوم به TTACو چند روش دیگر برای شناسایی کالاهای اصیل از تقلبی و قاچاق وجود دارد.

مشاور اداره کل فرآورده های غذایی،آشامیدنی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: برچسب اصالت سازمان غذا و دارو به هیچوجه قابل تقلب نیست و مورد اعتماد سازمان های بین المللی نیز هست؛ اگر کالای وارداتی، برچسب اصالت نداشته باشد، کالای تقلبی محسوب میشود.

رضایی اضافه کرد: وزارت بهداشت و سایر ارگان ها در مورد واردات کالاها کنترل های لازم را دارد و بر اساس نیاز جامعه و مردم اجازه واردات به برخی کالاها داده می شود.

گفتنی است نظام رهگیری و ردیابی کالاهای سلامت با ثبت در سامانه ای ویژه و نصب برچسب های اصالت روی محصولات سلامت محور،امکان تشخیص محصولات اصیل را از محصولات تقلبی و قاچاق فراهم می کند.

برچسب فرآورده های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی با هدف تشخیص کالای واقعی از کالای قاچاق روی محصولات سلامت محور با آرم سازمان غذا و دارو نصب شده است.
برچسب ها: قاچاق ، سلامت ، بهداشتی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: