کد خبر: ۱۷۷۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 14
پزشکان سه جراحی روی ونلوپه انجام دادند تا قلب او را داخل قفسه سینه‌اش قرار دهند
شفاآنلاین>سلامت> نوزادی که به هنگام تولد قلبش خارج از قفسه سینه‌اش بود، با انجام چند عمل جراحی در بیمارستان گلنفلد در شهر لستر در مرکز انگلستان نجات یافت.

به گزارش شفاآنلاین، این نوزاد (Baby)که ونلوپه هوپ ویلکینز نام دارد، سه هفته پیش با سزارین به دنیا آمد و در هنگام تولد استخوان جناغ سینه نداشت.

پزشکان سه جراحی روی ونلوپه انجام دادند تا قلب او را داخل قفسه سینه‌اش قرار دهند.

عارضه بسیار نادری که این نوزاد به آن مبتلا بود "اکوتوپیا کوردیس" یا "نابجایی قلب" نام دارد که از هر یک میلیون نوزاد تنها چند نفری به آن دچار می‌شوند که اکثر آنها در مرحله جنینی سقط می‌شوند.

بیمارستان(Hospital) گلنفلد می‌گوید مورد دیگری را در بریتانیا سراغ ندارد که یک نوزاد متبلا به این عارضه نجات یافته باشد.

نائومی فیندلی ۳۱ ساله، مادر ونلوپه و دین ویلکینز ۴۳ ساله، پدر او که ساکن ناتینگام هستند می‌گویند که دخترشان یک "مبارز واقعی" است.

خانم فیندلی گفت: "وقتی در سونوگرافی معلوم شد که قلب دخترمان بیرون قفسه سینه است، خیلی ترسیدیم چون معلوم نبود چه می‌شود."

وقتی پدر و مادر ونلوپه با انجام یک آزمایش خون مطمئن شدند که او مشکل کروموزومی ندارد، تصمیم گرفتند او را سقط نکنند.

آقای ویلکینز می‌گوید: "به ما توصیه شد که بچه را بیندازیم چون می‌گفتند احتمال زنده ماندنش تقریبا صفر است. جز خودمان، هیچ کس باور نمی‌کرد که او زنده بماند."

مادر ونلوپه می‌گوید که وقتی در سونوگرافی ضربان قلب او را دید، مصمم شد که بچه را نگه دارد.

ونلوپه قرار بود شب کریسمس (۲۴ دسامبر) به دنیا بیاید، اما پزشکان او را روز ۲۲ نوامبر (یک ماه زودتر) با سزارین به دنیا آوردند تا احتمال عفونت و آسیب‌دیدن قلب را کاهش دهند.

یک گروه ۵۰ نفره از متخصصان زنان و زایمان، جراحان قلب، متخصصان بیهوشی، متخصصان کودک و ماماها در هنگام تولد در اطاق عمل حضور داشتند.

نخستین جراحی روی نوزاد در ساعت اول پس از تولد انجام شد.

پزشکان در آخرین جراحی از پوست خود ونلوپه برای پوشاندن سوراخ روی سینه‌اش استفاده کردند.

قلب ونلوپه بیرون قفسه سینه‌اش تشکیل شده بود

فرانسیس بولاک، متخصص قلب نوزادان می‌گوید: "ونلوپه مقاومت زیادی نشان داده و وضعش خیلی خوب پیش رفته است... در آینده ممکن است بتوانیم نوعی محافظ استخوانی شکل برای قلبش درست کنیم و درون سینه‌اش بگذاریم. این محافظ را ممکن است با پرینتر سه بعدی درست کنیم یا از بافت‌های زنده‌ای که بتواند در داخل بدن او رشد کند".

پیشتر در آمریکا چند نوزاد که با این عارضه به دنیا آمده بودند، نجات یافته‌اند.

یکی از آنها آدرینا کاردناس بود که در اکتبر سال ۲۰۱۲ در تگزاس به دنیا آمد. جراحان قلب او را هم داخل سینه‌اش قرار دادند و سه ماه بعد از تولد، او را به خانه فرستادند. آنها یک قطعه مخصوص پلاستیکی برای محافظت از قفسه سینه او ساخته بودند.

پزشکان بیمارستان گلنفلد می‌گویند که ونلوپه هنوز "راه درازی در پیش دارد" و خطر اصلی که متوجه اوست، عفونت است.

قدم بعدی جدا کردن او از دستگاه تنفس مصنوعی است که برای کمک به نقاهت پس از عمل به او متصل شده است.

پدر و مادر ونلوپه اسم او را از یکی از شخصیت‌های کارتون "رالف خرابکار" گرفته‌اند.

مادرش می‌گوید: "شخصیت ونلوپه در کارتون یک مبارز واقعی است که در پایان به یک پرنسس تبدیل می‌شود... فکر کردیم اسم بامسمائی است."



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: