کد خبر: ۱۷۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
نزدیک بینی زمانی اتفاق می افتد که چشم شما طولانی تر و یا کوتاهتر از حد طبیعی است، زمانی که قرنیه شما بیش از حد منحنی باشد
شفا آنلاین>سلامت>نزدیک بینی یک بیماری شایع است که حدود ۳۰ درصد از آمریکایی ها به آن مبتلا هستند. چه کودکان و چه بزرگسالان می توانند دچار نزدیک بینی <Myopia>شوند، اما در ابتدا، نزدیک بینی کودکان در مدرسه تشخیص داده می شود. نزدیکی بینی در نوجوانان بیشتر اتفاق می افتد، زیرا چشم در این زمان رشد می کند. به طور کلی سطح وضعیت در بزرگسالی تثبیت می شود.

علل نزدیک بینی
به گزارش شفا آنلاین:نزدیک بینی زمانی اتفاق می افتد که چشم شما طولانی تر و یا کوتاهتر از حد طبیعی است، زمانی که قرنیه شما بیش از حد منحنی باشد. اشیاء به جای شبکیه چشم در مقابل شبکیه تمرکز می کنند و باعث می شود که تار به نظر بیایند. علت دقیق نزدیک بینی شناخته شده نیست. تحقیقات در مورد نزدیک بینی دو عامل اصلی را در نظر می گیرند:

سابقه خانوادگی
اگر یک یا هر دو والدین فامیل هستند، احتمال نزدیک بینی فرزندان آنها افزایش می یابد.

کار کردن با فاصله کم
ساعتهای طولانی کار نزدیک، مانند خواندن یا کار با کامپیوتر، ممکن است باعث شود افراد در معرض خطر ابتلا به نزدیک بینی قرار بگیرند. نزدیک بینی کوتاه مدت و موقت نیز ممکن است به دلیل استرس و بیماری بصری رخ دهد:

نزدیک بینی شبانه
بعضی از مردم نزدیک بینی را فقط در تاریکی شب تجربه می کنند. وقتی هوا تاریک است، ممکن است چشم به اندازه کافی نور برای فوکوس نداشته باشد و یا نور زیادی که از اطراف وارد چشم می شود ممکن است به طور طبیعی گسترش یابد و تمرکز آن مشکل باشد.

تقارن اشتباه
بعضی از مردم نمی توانند پس از مدت زمان طولانی کار با فاصله نزدیک توسط چشمشان، برای دیدن اجسام دورتر تمرکز کنند. معمولا تمرکز توانایی چشم پس از استراحت به حالت اول برمی گردد.

علائم نزدیک بینی ممکن است نشانه ای از تغییرات قند خون در افراد مبتلا به دیابت یا علائم اولیه آب مروارید باشد. دکتر مراقبت از چشم شما می تواند چشمتان را برای تعیین علت و شدت نزدیک بینی ارزیابی کند.

نزدیک بینی مزمن چیست؟
مؤسسه ملی چشم تعریف نزدیک بینی مزمن را "یک شکل شدید نزدیک بینی” می داند که در آن کره چشم همچنان رشد می کند و فاصله ابتدا و انتهای آن بسیار طولانی است. این می تواند خطر جداسازی شبکیه، توسعه زودرس آب مروارید و گلوکوم را افزایش دهد.

تشخیص نزدیک بینی
یک متخصص مراقبت از چشم می تواند بعد از معاینه جامع چشم، نزدیک بینی را تشخیص دهد. آزمون بینایی استاندارد نیز استفاده می شود، جایی که از فرد خواسته می شود حروف را در یک جدول در انتهای اتاق قرار دهد.

اگر آزمون استاندارد بینایی، تعیین کننده نزدیک بینی باشد، چشم پزشک حرفه ای با استفاده از دستگاه های مختلف، وضعیت چشم و اینکه چه چیزی باعث ایجاد نزدیک بینی شده است را بررسی می کند. بهترین راه برای اصلاح آن آزمایشهای زیر است:

یک رتینوسکوپ، نور ویژه ای به چشم می دهد تا ببیند که نور از روی شبکیه بازتاب می یابد. همانطور که نور از داخل چشم منعکس می شود، می تواند نشان دهد که آیا یک فرد نزدیک بین است یا دور بین.
یک فوروپتر میزان خطای انکساری را که برای تعیین نسخه مناسب در عینک های اصلاح کننده و لنزهای تماسی که دارید، اندازه گیری می کند.
یک افتالموسکوپ در طی آزمایش شبکیه استفاده می شود. قطره چشم اغلب به بیمارن اجازه می دهد تا تصویر بزرگ شود، به طوری که چشم پزشک می تواند دید بهتر از پشت چشم داشته باشد.
گزینه های درمان برای نزدیک بینی
راه های بسیاری از جمله عینک ها، تماس ها، لیزیک و یا سایر انواع جراحی های انکساری برای درمان نزدیک بینی وجود دارد. از پزشک چشم خود بخواهید که بهترین گزینه ممکن برای شما را در نظر بگیرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: