کد خبر: ۱۷۷۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 13
سید علی انجوا : کارگاه اخلاق در انتشارات پژوهش‌های پزشکی، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری گروه اخلاق پزشکی دانشکده طب سنتی از ساعت 8 صبح تا 15 بعد از ظهر برگزار شد.
شفا آنلاین>سلامت> سید علی انجوا، دکترای تخصصی اخلاق پزشکی گفت: کارگاه اخلاق در انتشارات پژوهش‌های پزشکی، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با همکاری گروه اخلاق پزشکی دانشکده طب سنتی از ساعت 8 صبح تا 15 بعد از ظهر برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین،انجوا عضو گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: گمان می‌کنم، بخشی از تخلفات و آبروریزی‌های علمی را بتوان با آموزش کاهش داد. هم‌چنین بسترسازی، تسریع و بهبود فرآیندها به لحاظ سازمانی می‌تواند زمینه را برای تخلف کم کند.

انجوا در ادامه افزود: آموزش به لحاظ نرم‌افزاری می‌تواند باعث شود، موقعیت‌هایی که موجب بروز تخلف، دلخوری و ناراحتی بین افراد شده است، رفع شود و اینها همگی ناشی از مشخص نبودن فرآیندها، نداشتن آموزش و نحوه آغاز و پایان فرآیندی است و می تواند مقصر و مؤثر در این فرآیند باشد. هم‌چنین در فعالیت‌ها و کارهای علمی آینده بدون شک اثربخش خواهد بود.

در ادامه این برنامه بزمی، متخصص پزشکی قانونی در گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از دیگر اساتید این کارگاه بود که با اشاره به آسیب‌های وارده به وجهه علمی کشور گفت: ما سعی کردیم کارگاه را در ارتباط با تخلفاتی که در حیطه مقاله نویسی و انتشار نتایج پژوهش‌ها رخ دهد و با موضوع اینکه چه کسی می‌تواند به‌عنوان یک نویسنده نامش در مقاله باشد، مطرح می‌کنیم.

بزمی در ادامه گفت: دستورالعمل‌هایی که در خصوص تخلفات و دستورالعمل کشوری وجود دارد را برای انتشار نتایج پژوهش‌ها در حیطه پزشکی مطرح و تأکید کردیم. هم‌چنین پژوهشگران حتماً باید استاندارد کار خود را پیش ببرند تا مشکلاتی که در این زمینه وجود داشته است را با توان بیشتری حل کرده و فرآیندها بهبود بخشیده شود.

برچسب ها: تخلفات ، سلامت ، پزشکی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: