کد خبر: ۱۷۷۴۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۲۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 14
محققان متوجه شده‌اند که جمعیت‌روستایی از آنجایی که تفکر مثبت و وجدان کاری بیشتر، سرسختی و پیوند خانوادگی عمیق‌تری نسبت به دیگر جوامع از خود نشان می‌دهند، می‌توانند سال‌های زیادی عمر کنند

شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>داشتن نگاهی مثبت به زندگی، جسارت و سرسختی و همچنین پرمشغله بودن، راز عمری طولانی است. محققان دانشگاه رم در ایتالیا و دانشگاه کالیفرنیا در سن‌دیه‌گو، با بررسی افرادی که بین سال‌های 91 تا 101 سال سن داشتند به نتیجه فوق رسیدند. آنها در مطالعات خود به این نتیجه رسیدند که علاوه بر ویژگی های ذکر شده، پیوند عمیق خانوادگی و مذهب نیز می‌توانند فرد را به 100سالگی برسانند.

به گزارش شفا آنلاین:، برای داشتن عمری طولانی<Long life> همیشه داشتن رژیم‌غذایی سالم و ورزش بسیار توصیه شده است. اما بنابر بررسی محققان، اگر می‌خواهید به ۱۰۰ سالگی برسید، باید به زندگی دید مثبتی داشته باشید و تا جایی که می‌توانید خودتان را مشغول نگهدارید. از دیگر عوامل می‌توان از عشق به خانواده، وجدان‌کاری و ایمان مذهبی نام برد.

محققان دانشگاه رم و کالیفرنیا، به بررسی پیرترین ساکنان ۹روستا در جنوب کشورایتالیا، پرداختند و متوجه شدند آنها نسبت به اقوام جوان‌تر خود، از سلامت ذهنی و حال عمومی بسیار بهتری برخوردار بودند. این افراد  اعتماد به نفس و مهارت‌های تصمیم‌گیری بالایی داشتند. همچنین عشق آنها به کار‌کردن در خانه و روی زمین‌هایشان به زندگی آنها معنا می‌داد و چنان سرسخت و جسور بودند که تحت هیچ شرایطی تسلیم مشکلات نمی‌شدند. آنها همیشه فعال و پرمشغله بوده و روی محیط‌زیست خود کنترل داشتند. درضمن با تغییرات به سرعت خود را وفق داده و معتقد بودند که تغییرات به آنها فرصتی برای رشد می‌دهد.

تاکنون محققان راز عمر‌طولانی را در ژنتیک می‌دانستند و هرگز به عوامل شخصیتی و یا سلامت‌ذهنی افراد توجه‌ای نداشته‌اند. افراد مورد مطالعه در این تحقیق، حوادث ناراحت ‌کننده‌ای در زندگی نیز تجربه کرده بودند. اما ویژگی‌های شخصیتی‌شان، آنها را سرپا نگهداشته و عمری طولانی را تجربه کرده‌اند.

 محققان متوجه شده‌اند که جمعیت‌روستایی از آنجایی که تفکر مثبت و وجدان کاری بیشتر، سرسختی و پیوند خانوادگی عمیق‌تری نسبت به دیگر جوامع  از خود نشان می‌دهند، می‌توانند سال‌های زیادی عمر کنند.دیلی میل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: