کد خبر: ۱۷۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 13
راساس آنچه در تبصره 14 لایحه بودجه لحاظ شده است، مستمری‌های مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در سال آینده حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد
شفاآنلاین>اجتماعی> رئیس سازمان بهزیستی کشور از رشد 9.2 درصدی بودجه این سازمان در لایحه پیشنهادی بودجه سال 97 نسبت به سال‌جاری خبر داد و گفت: بر این اساس مستمری مددجویان نهادهای حمایتی برای سال آینده حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محسنی‌بندپی با تشریح تبصره 14 لایحه بودجه سال 97 دولت افزود: بودجه پیشنهادی بهزیستی برای سال آینده 2445 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که بودجه مصوب امسال 2210 میلیارد تومان بود، بنابراین می‌توان گفت بودجه این سازمان در سال 97، رشدی 9.2 درصدی خواهد داشت. وی ادامه داد: براساس آنچه  در تبصره 14 لایحه بودجه لحاظ شده است، مستمری‌های مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد در سال آینده حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد.

بندپی در این باره توضیح داد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، هر ساله حداقل مستمری ها بر مبنای حداقل حقوق تعیین شده توسط «شورای عالی حقوق و دستمزد» باید 20 درصد افزایش یابد. برای مثال کف حقوق‌ها امسال 900 هزار تومان بوده که 20 درصد این رقم، 180 هزار تومان می‌شود؛ برهمین اساس امسال میانگین مستمری‌های خانوارهای یک نفره 149 هزار تومان، 2 نفره 250 هزار تومان، 3 نفره 325 هزار تومان و 4 نفره 460 هزار تومان بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه امسال شرایطی ایجاد شد تا افراد متوسط حقوق را دریافت کنند، ادامه داد: همین مبنا در سال 97 نیز دنبال می‌شود. این در حالی است که ابتدا باید حداقل حقوق در «شورای عالی حقوق و دستمزد(Wage)» تعیین و سپس 20 درصد حداقل آن محاسبه شود، این در حالی است که براساس آنچه  در لایحه بودجه سال 97 آمده است، مستمری‌ها حداقل 10 درصد افزایش خواهد یافت.

بندپی در این باره افزود: دولت مکلف است مبنای 20 درصد افزایش حداقل حقوق و دستمزد را هر ساله برای مددجویان نهادهای حمایتی در نظر بگیرد. وی در پاسخ به اینکه آیا براساس بودجه تعیین شده دولت قادر به اجرای تکلیف قانون برنامه ششم توسعه خواهد بود؟ گفت: بله ، آنچه دولت تعهد کرده  مبنای افزایش حداقل 10 درصدی مستمری مددجویان است که سال آینده افزایش(Increase) خواهد یافت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: