کد خبر: ۱۷۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 12
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیشنهاد هیات امنایی شدن سازمان انتقال خون از سوی رییس آن به منظور رفع مشکلات بودجه ای خبر داد.
 شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از پیشنهاد هیات امنایی شدن سازمان انتقال خون از سوی رییس آن به منظور رفع مشکلات بودجه ای خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،احمد همتی  در تشریح دستور کار امروز (سه شنبه، 21 آذرماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور رییس سازمان بهزیستی در نشست امروز خبر داد و گفت: گزارشی از عملکرد و برنامه های این سازمان به کمیسیون ارائه و مشکلات بودجه ای نیز مطرح شد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: به منظور کاهش مشکلات این سازمان مقرر شد مجلس مشکلات بودجه ای این سازمان را در لایحه بودجه 97 لحاظ کند.

وی با بیان اینکه موضوع بی توجهی نسبت به جذب سه درصدی معلولان در دستگاه ها در نشست امروز مطرح شد، تصریح کرد: سازمان بهزیستی و نمایندگان مجلس به دنبال تصویب مصوبه ای برای برخورد جدی با دستگاه های متخلف هستند و همچنین پیگیر راهکارهای اجرایی شدن این قانون در آینده خواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوی حضور رییس سازمان انتقال خون در نشست امروز کمیسیون، گفت: رییس این دستگاه نیز در قالب گزارشی عملکرد و برنامه های سازمان را به کمیسیون ارائه کرد.

همتی افزود: رییس سازمان انتقال خون بر لزوم توجه به احداث پالایشگاه مربوط به پلاسما در کشور که بسیار لازم و ضروری است تاکید کرد تا بتوان از هدررفت پلاسماها پیشگیری و از آنها در فرآورده های مختلف خونی استفاده کرد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از نکات مهم مورد اشاره ایشان سلامت خون در کشور بود که نسبت به سلامت خون های موجود در دنیا از استاندارد بالایی برخوردار و این جای بسی خوشحالی است.

وی با بیان اینکه مشکلات بودجه ای سازمان انتقال خون در نشست امروز بررسی شد، تصریح کرد: پیشنهاد هیات امنایی شدن این سازمان از سوی رییس آن به منظور کاهش مشکلات بودجه ای و تخصیص درآمدها به صورت اختصاصی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری بررسی مشکلات سامانه آیداتیس ( سامانه اطلاعات درمان سوءمصرف مواد در ایران ) در نشست امروز این کمیسیون، تصریح کرد: بحث هک شدن و سوء استفاده از این سیستم با حضور برخی مسئولان وزارت بهداشت مطرح شد البته با بحث و گفت و گوهای صورت گرفته میان نمایندگان و مسئولان حاضر در این نشست ایراداتی به این سیستم گرفته شد که با توجه به نیاز این سیستم و سامانه برای کشور مقرر شد مسئولان وزارت بهداشت مشکلات موجود را رفع کنند تا بتوان کنترل و نظارت مناسبی را در رابطه با سوء مصرف مواد مخدر داشته باشیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: