کد خبر: ۱۷۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 10
سازمان تامین اجتماعی همواره به دنبال افزایش گستره چتر حمایتی خود از بیمه شدگان بوده است
شفاآنلاین>سلامت> معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: به منظور ایجاد رضایتمندی و مساعدت در کاهش هزینه های درمانی بیمه شدگانی که به هنگام معالجه در مراکز درمانی فوت کرده اند، سازمان تامین اجتماعی پرداخت هزینه درمان این گروه را تقبل می کند.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی درخشان اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی ١٠٠درصد فرانشیز سهم بیمه شده را تا سقف تعرفه های بخش دولتی، برای بیمه شدگانی که به دنبال بستری در بیمارستان های طرف قرارداد و یا غیر طرف قرارداد، فوت می کنند را در سال جاری به عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی همواره به دنبال افزایش گستره چتر حمایتی خود از بیمه شدگان بوده است.

بخشنامه پرداخت هزینه های درمانی(Healing) افرادی که در بیمارستان های تامین اجتماعی فوت می کنند، از ابتدای سالجاری برای تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی قابلیت اجرایی دارد.

سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی پیش تر برای رضایت بیشتر بیمه شدگان و مستمری بگیران از خدمات این سازمان و برای نحوه ارائه هزینه درمان بیماران فوتی بخشنامه ای را صادر کرد که براساس آن بیمارانی که در بیمارستان هایی غیر از تامین اجتماعی فوت کنند هزینه های درمانی آنها به عهده سازمان تامین اجتماعی خواهد بود البته این هزینه ها تا سقف هزینه های دولتی را شامل می شود.

نوربخش این بخشنامه را 20 آبان ماه امسال صادر کرده و در حال حاضر این بخشنامه در حال اجرا است.

براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، آماری دقیق از تعداد افراد فوت شده که سازمان بتواند از این بخشنامه برای آنها استفاده کند نیز در دست نیست.

سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون بیمه شده، 18 نوع خدمت به بیمه شدگان، مستمری بگیران و بازنشستگان در سراسر کشور ارائه می دهد.

بخش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر کشور است و خدمات بیمه ای گسترده این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود، همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به سازمان شعب اقماری و کارگزاری های سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب مشغول به فعالیت هستند.

سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور دارای مراکز مختلف بیمه ای و درمانی است، 356 بیمارستان(Hospital) و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: