کد خبر: ۱۷۶۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 10
بیماران قادر خواهند بود تا از طریق یک اپلیکیشن موبایل علائم حیاتی خود را بررسی کرده و تنها دو ساعت بعد از رزرو آنلاین وقت ملاقات با پزشک مشاوره ویدیویی انجام دهند.
 شفا آنلاین:در بریتانیا یک سرویس آنلاین 24 ساعته برای رفاه حال بیماران راه اندازی خواهد شد که مشاوره پزشکی را از طریق ویدیو چت بر روی گوشی‌های همراه بیماران ممکن می‌سازد. این طرح آزمایشی در آغاز سه و نیم میلیون بیمار را در لندن پوشش خواهد داد. بیماران قادر خواهند بود تا از طریق یک اپلیکیشن موبایل علائم حیاتی خود را بررسی کرده و تنها دو ساعت بعد از رزرو آنلاین وقت ملاقات با پزشک مشاوره ویدیویی انجام دهند.

به گزارش شفا آنلاین: هر چند کالج سلطنتی پزشکان عمومی بریتانیا (RCPG) هشدار داده است که این سرویس ممکن است به بیماران با نیازهای درمانی پیچیده و تخصصی کمک نکند. این سرویس جدید و رایگان توسط گروهی از پزشکان لندن با همکاری سایت مشاوره پزشکی آنلاین بابیلون راه اندازی گردید.
مشاوره مجازی: دکتر مباشر بات عضو تیم پزشکی آنلاین به برنامه Today رادیو بی‌بی‌سی می‌گوید: «وقت آن است که بیماران بریتانیایی فرصت استفاده از تکنولوژی برای بهبود دسترسی به خدمات پزشکی را داشته باشند. ما از این نوع فناوری در بسیاری از جنبه‌های مختلف زندگی بهره‌مند شده‌ایم، از خریدهای آنلاین گرفته تا انجام عملیات بانکی اینترنتی. الان دیگر وقت آن رسیده که این فناوری را در امر مراقبت‌های بهداشتی برای بیماران به کار بگیریم.» جین بارناکل مدیر بخش بیماران و اطلاعات در سرویس ملی بهداشت انگلستان واقع در لندن می‌گوید: «پزشکان عمومی بریتانیا این تکنولوژی جدید و رایگان را که سرویس ملی بهداشت انگلستان را بهبود می‌بخشد و در عین حال وقت آزاد بیشتری برای کارکنان بخش سلامت به ارمغان می‌آورد با دقت آزمایش کرده‌اند. اما کالج سلطنتی پزشکان بریتانیا نگران این مسئله است که این سرویس تنها برای افراد سالم‌تر و جوان‌تر که در حال رفت و آمدهای روزانه هستند کارایی داشته باشد و نه برای بیماران با شرایط پیچیده پزشکی.»
نگرانی‌ها: پروفسور هلت استوکس- لمپارد رییس RCPG می‌گوید: «ما واقعا نگران این هستیم که چنین طرح‌هایی یک رویکرد دو طرفه به حرفه پزشکی عمومی ایجاد کرده و تنها افراد خاص و معدودی را جهت درمان انتخاب می‌کند که در واقع می‌تواند فشار مضاعفی را بر طب سنتی وارد سازد. ما می‌دانیم که با توجه به انتظار طولانی مدت بیماران برای ملاقات با پزشک، این سرویس آنلاین بسیار مناسب، راحت و جذاب خواهد بود. اما بیماران مسن‌تر و آن‌هایی که نیازهای پزشکی پیچیده‌تری دارند در واقع به تنها چیزی که احتیاج دارند تداوم مراقبت‌های پزشکی و احساس امنیت از طرف پزشک آشنای محل زندگیشان است. ما متوجه شدیم که لیست گسترده‌ای از شرایط سلامتی بیماران مانند ضعف، بارداری و مشکلات سلامت روان وجود دارد که اساس و ماهیت حرفه پزشکی بوده و پزشکان عمومی هر روز با آن‌ها سر و کار داشته اما در واقع برای خدمات رسانی آنلاین واجد شرایط نیستند. ما به این مساله نیز توجه داریم که حق انتخاب به بیماران داده شود تا در صورت ناراضی بودن از خدمات آنلاین ارائه شده بتوانند به خدمات پزشکی محل خود مراجعه کنند. در این سیستم ارزیابی امکان محرمانه ماندن اطلاعات بیماران و همچنین ایمنی پرونده آن‌ها بدون افزودن بار سنگین سلسله مراتب اداری که پزشکان در حال حاضر با آن مواجه هستند بسیار دشوار خواهد بود. در حالی که این طرح توسط سیستم ملی بهداشت انگلستان حمایت می‌شود و یک سرویس رایگان به بیماران ارائه می‌دهد، بدون شک دقیقا در زمانی که با بحران شدید نیروی کار روبرو هستیم و پزشکان زحمت کش تلاش زیادی را برای مقابله با حجم زیاد کاری انجام می‌دهند، آن‌ها را از خط مقدم حرفه پزشکی دور می‌کند.»
دکتر ریچارد وواتری از انجمن پزشکی بریتانیا می‌گوید: «این رویکرد کیفیت و تداوم مراقبت‌های پزشکی و خدمات ارائه شده به عموم را تضعیف می‌کند.»    سپید
BBC


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: