کد خبر: ۱۰۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 12
شفا آنلاین>سلامت>دانشجویان دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی، در طرح «دستان بهشتی» به مدارس پاکدشت رفتند و در یک روز ۱۱ هزار دانش‌آموز را از نظر ابتلا به سوءتغذیه و پدیکولوزیس سر، غربالگری کردند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد هادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد و خیریه‌های حوزه سلامت با حضور در اختتامیه این طرح، خدمات ارائه‌ شده در پاکدشت توسط دانشجویان را ارزشمند توصیف کرد و با بیان اینکه این نخستین بار است که چنین اقداماتی به صورت اردوی جهادی برگزار می‌شود گفت: این حرکت الگوی خوبی برای گسترش این اردوها است و در دانشگاه‌های دیگر نیز پیاده‌سازی خواهد شد.

دکتر محمدی‎نیا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز گفت: پایش و غربالگری پدیکولوزیس و سوءتغذیه ۱۱ هزار دانش‌آموز توسط شبکه بهداشت شهرستان پاکدشت حداقل به پنج ماه زمان نیاز داشت که با همکاری دانشجویان نیکوکار دانشگاه در یک روز انجام شد.

دکتر منصور قناعی دبیر طرح با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ دانشجو برای شرکت در اردوهای «دستان بهشتی» ثبت‌نام کرده‌اند توضیح داد: طرح «دستان بهشتی» به همت دانشجویان و به طور کاملا خودجوش با هدف ارتقای سلامت و ارائه خدمات اولیه بهداشتی به هموطنان مناطق محروم پایه‌گذاری شده است. برنامه امروز که در پی مشورت‌های انجام شده با معاونت بهداشت دانشگاه در شهرستان پاکدشت اجرا شد اولین دوره از این طرح است و ما امیدواریم با استقبال خوبی که از سوی دانشجویان شد بتوانیم دوره‌های بعدی را به طور مداوم در سایر مناطق استان تهران و حتی کشور که به چنین خدماتی نیاز دارند اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح غربالگری و پایش سلامت در مدت یک روز و در چنین وسعتی برای نخستین‌بار است که در کشور انجام می‌شود در مورد جزئیات طرح چنین گفت: بیش از ۳۰۰ دانشجوی رشته‌های مختلف علوم‌پزشکی به طور داوطلبانه در اولین دوره «دستان بهشتی» شرکت کردند و با حضور در حدود ۳۰ مدرسه دخترانه و پسرانه علاوه بر پایش و غربالگری ۱۱هزار دانش‌آموز از نظر ابتلا به سوءتغذیه و پدیکولوزیس سر، بهداشت فردی و سلامت دهان‌ و‌ دندان را به آنان آموزش داده و به هریک از دانش‌آموزان یک مسواک و خمیردندان هدیه دادند.

قناعی گفت: در بخش دیگری از طرح، گروهی از دانشجویان در یکی از پارک‌های مرکزی شهرستان پاکدشت مستقر شدند و تست‌های پایش قندخون و فشارخون و مشاوره‌ پزشکی درباره پیشگیری از بیماری‌های مزمن را به صورت رایگان برای مراجعان انجام دادند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: