کد خبر: ۱۷۶۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 10
فقط گوش دادن به حرف‌های یک نفر در حالی که چشمهای‌تان بسته است می‌تواند توانایی قضاوت را در مورد احساسات و افکار وی برای شما بهتر کند
       
شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده که فقط گوش دادن به صحبت‌های یک نفر وقتی حتی به او نگاه هم نمی‌کنیم می‌تواند حس همدردی را با او ر تقویت کند. محققین دانشگاه ییل در آخرین مطالعه خود به این نکته دست یافته‌اند که فقط گوش دادن به حرف‌های یک نفر در حالی که چشمهای‌تان بسته است می‌تواند توانایی قضاوت را در مورد احساسات و افکار وی برای شما بهتر کند.


به گزارش شفا آنلاین:محققین در مطالعه روی 1800 نفر بررسی کردند که آیا گوش دادن، نگاه کردن یا گوش دادن همراه با نگاه کردن چه تاثیری در توانایی افراد در درک احساسات دیگران دارد. مطالعه نشان داد که وقتی افراد فقط به مکالمات دیگران گوش می‌دهند ولی به آنها نگاه نمی‌کنند برداشت و قضاوت دقیق‌تری از احساسات و قصد آنها دارند.


محققان می‌گویند نمی‌توان حرف‌ها و تون صدا را به راحتی حالت چهره پشت یک ماسک پنهان کرد و آدم‌ها وقتی می‌خواهند در مورد احساسات خود دروغ بگویند معمولا این کار را با تغییر در حالت چهره انجام می‌دهند. از طرف دیگر وقتی هم به صدا و گفتار و هم به چهره فرد مقابل نگاه می‌کنیم مغز ما باید دو متغیر شنوایی و بینایی را با هم تحلیل کند که این کار از دقت آن می‌کاهد.
پس از این پس اگر می‌خواهید دوستتان را بهتر بفهمید چشمان‌تان را ببندید و سعی کنید بهتر گوش دهید. سپید
Your Doctor

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: