کد خبر: ۱۷۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 07
حوزه کیلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.
شفا آنلاین>سلامت>داشتن مو‌های پرپشت برای خانم‌ها اهمیت بسیاری دارد، به همین جهت آن‌ها باید برای داشتن مو‌هایی سالم از مواد غذایی خاصی استفاده کنند.


به گزارش شفا آنلاین،حوزه کیلینیک در نظر دارد مهم‌ترین مسائل بهداشتی، درمانی و مهارت زندگی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

به طور طبیعی مو‌ها در طول یک ماه بین ۲ الی  ۴سانتی متر رشد می‌کنند و البته عوامل موثری بر الگوی رشد مو تاثیر گذار هستند؛ این عوامل شامل سن، وراثت، رژیم غذایی، وضعیت عمومی سلامت فرد و شرایط پوست است. بسیاری از خانم‌ها نسبت به کم پشتی مو‌های خود نگرانی بسیار زیادی دارند و از نظرشان رشد موی سر آنها با کندی مواجه است در اینجا به معرفی مواد غذایی مناسب جهت رشد، تقویت و پرپشت کردن موی سر می‌پردازیم.

آهن و نقش موثر آن در سلامتی مو
یکی از مواردی که سبب سالم ماندن موی سر می‌شود، آهن است. مجموع پروتئین‌ها و آنزیم‌های موجود در آن و هموگلوبین که اکسیژن را به خون می‌رساند از جمله مواردی هستند که نقش موثری در زیبایی و سلامت مو‌ها ایفا می‌کنند. آهن را می‌توان از گوشت قرمز و گوشت مرغ، غلات غنی شده، لوبیا، سبزیجات برگ سبز تیره و یا مکمل‌های غذایی دریافت کرد.

زینک عامل سلامتی مو
روی و یا همان زینک شاید موثر‌ترین ماده برای سلامت و پرپشت شدن مو باشد و نقش بسیار مثبت آن را نمی‌توان نادیده گرفت روی در گوشت قرمز، آجیل (گردو، بادام و …)، محصولات لبنی و غلات وجود دارد.

مصرف ویتامین B ضروری است
ویتامین B۶ برای سلامتی مو‌ها ضروری است باید مقدار زیادی از آن را استفاده کنید این ویتامین بیشتر در غلات غنی شده، حبوبات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و برخی از میوه و سبزیجات وجود دارد.

در حالت کلی ویتامین‌های B۵، B۶، B۸ و B۱۲ برای رفع مشکل خشکی مو موثر عمل می‌کنند. این ویتامین‌ها در رویش مو و همچنین احیا و تقویت مو‌های آسیب دیده نقش مهمی دارند. متخصصان پوست و مو معتقدند مصرف مکمل‌های غذایی سرشار از ویتامین‌های B مشکل مو‌های آسیب دیده و خشک را برطرف می‌سازد، اما باید بدانید که تأثیر آنها بعد از چند ماه مصرف مداوم خود را نشان می‌دهد.

اسید‌های چرب ضروری
مواد موجود در مکمل‌های روغن ماهی و دانه‌های بزرگ نقش موثری در ایجاد مو‌های سالم، درخشان و قوی دارد.

سبوس برنج را فراموش نکنید
برنج نقش مهم را در تغذیه ما دارد، سبوس برنج دارای مقدار زیادی ویتامن B است، این ماده غذایی را می‌توان یک الی 2بار در مصرف کرد یک قاشق چایخوری سبوس برنج را به ۱ لیوان آب جوش اضافه کرده و درب آن را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید، بدون نیاز به حرارت پس از دم کشیدن مقداری آب لیمو به آن اضافه کرده و به همراه مقداری عسل میل کنید. همچنین می‌توانید مقداری سبوس برنج را مانند چای دم کرده و پس از شست و شوی کامل سر و آب گیری مو‌ها پوست سرتان را با مقداری دم کرده سبوس ماساژ دهید، توجه داشته باشید که از شست و شوی مجدد مو‌ها بپرهیزید.

 جوانه گندم موثر در سلامت مو
گندم به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی از ویتامین A، ویتامین B، روی یک مکمل غذایی و همچنین ماده مغذی برای سلامت پوست و مو محسوب می‌شود البته باید به این نکته اشاره کرد که غلات با جوانه زدنشان مقادیر بیشتری ویتامین و مواد معدنی و آلی را تولید می‌کنند. به همین جهت استفاده از جوانه گندم بسیار بهتر است، مقداری گندم جوانه زده را تهیه کرده و به صورت روزانه یک الی دو قاشق از آن را به همراه سالاد و یا به تنهایی میل کنید.

دانه‌های سویا و آجیل سرشار از ویتامین
دانه‌های سویا، منبع غنی از پروتئین‌های مفید گیاهی، ویتامین E و آهن است، آنها را می‌توان به همراه آجیل که خود دارای مقدار زیادی روی است به همراه داشت و بدون نگرانی از طبع گرم و چاقی آن جهت پرپشت کردن مو استفاده کرد. همچنین تخمه کدو یکی از بهترین تقویت کننده‌های مو است منبع عالی روی، ویتامین A. به حساب می‌آید و ویتامین B. موجود در آن شامل بیوتین نوعی ماده مغذی لازم برای تقویت مو است که مانع نازکی و شکنندگی مو می‌شود.

سبزیجات دارای برگ سبز سبب تقویت مو می‌شوند
امروزه به دلیل زندگی ماشینی و کمبود وقت سبزیجات نقش مهم تغذیه‌ای خود را از دست داده اند. با گنجاندن آنها در برنامه غذایی روزانه سلامت پوست و مو را به خود و خانواده هدیه کنید یکی از بهترین آنها شاهی است که به دلیل طعم و شاید به سرعت زرد شدن آن کمتر در سبد سبزیجات قرار می‌گیرد. به طور کلی سبزیجات با رنگ سبز باعث تقویت و همچنین پیشکیری از ریزش مو می‌شوند.

ماهی حفاظت کننده مو
انواع ماهی‌ها که حاوی مکمل‌های طبیعی مانند امگا ۳ بوده و برای حفظ سلامت پوست و مو مفید هستند.

ماسک تخم مرغ برای پرپشت شدن مو‌ها
یک الی دو عدد زرده تخم مرغ را به همراه یک قاشق مرباخوری روغن بادام تلخ و یک قاشق مرباخوری روغن شترمرغ مخلوط و به صورت یکنواخت بر روی تمام پوست سر و موهایتان ماساژ دهید و سپس یک کیسه پلاستیکی روی مو‌ها بکشید و بعد از گذشت مدت زمان یک ساعت مو‌ها را بشویید این عمل را در بهار و تابستان هفته‌ای یکبار انجام دهید.

از آلوئه ورا استفاده کنید

آلوئه ورا سبب سلامت مو می‌شود، مقدار ۳ سانت از برگ آلوئه ورا را جدا کرده و ژل را خارج و روی پوست سر خود بمالید به مدت یک ساعت یک کیسه پلاستیکی روی مو‌ها بکشید و سپس سر را به آرامی با آب گرم شست و شو دهید.

موهایتان را با سرکه خرما بشویید
پس از شست و شوی نهایی مو‌ها با شامپو نصف فنجان آب گرم را با نصف فنجان سرکه خرما ترکیب کنید و با آن مو‌های خود را شست و شو دهید.
برچسب ها: سلامت ، موادغذایی ، کلینیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: