به گزارش شفا آنلاین، ممکن است مسئولیت های کاری یک فرد سنگین باشد، اما اگر دارای اختیار تصمیم گیری در کنار ابزارهای حمایتی از سوی کارفرمای تان باشید، دارای رضایتمندی شغلی بیشتری خواهید بود.
برخی از موارد کلیدی ایجاد رضایتمندی شغلی عبارتند از:
- منابع موجود در محل کار.
- حمایت از سوی مدیریت ارشد.
- توانایی تصمیم گیری(Decision making).
از سوی دیگر، سه عامل دیگر منجر به ناراحتی و عدم رضایت از شغل می شوند:
-عدم حمایت از سوی سرپرست یا رئیس.
- درگیری و اختلاف با همکاران.
- عدم توانایی استفاده از مهارت های خود.
اگر این مسائل و مشکلات مداوم بوده و موجب بروز استرس(Stress) شوند، باید به فکر حل آنها برآیید، در غیر اینصورت بهتر است به فکر تغییر شغل خود باشید.