کد خبر: ۱۷۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 05
در حال حاضر 22 واحد «خانه امن» ويژه زنان در سراسر کشور مشغول ارائه انواع خدمات به دختران و زنان هستند
شفاآنلاین>اجتماعی> مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده گفت: هدف خانه هاي امن بازگرداندن زنان خشونت ديده به خانه، پس از طي مراحل مشاوره و مداخلات مددکاري است.

به گزارش شفآانلاین، فاطمه عباسي مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: در حال حاضر 22 واحد «خانه امن» ويژه زنان در سراسر کشور مشغول ارائه انواع خدمات به دختران و زنان هستند.

وي ادامه داد: 7 واحد از خانه هاي امن توسط بخش دولتي مديريت مي‌شود و همچنين 15 خانه امن نيز با مشارکت بخش خصوصي و سازمان‌هاي مردم نهاد در قالب ماده 26 فعاليت مي‌کنند.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده تصريح کرد: در خانه‌هاي امن، زنان (Women)و دختراني که به دليل مواجهه با مشکلات گوناگون خانوادگي نيازمند مشاوره هستند و همچنين زناني که در معرض انواع خشونت قرار دارند، مورد حمايت قرار مي‌گيرند.

عباسي تاکيد کرد: خانه هاي امن در اصل سرپناهي امن و موقت براي زنان خشونت ديده است که به هر دليلي توسط همسرانشان از خانه رانده شده‌اند و سازمان بهزيستي کشور در جهت پيشگيري از ابتلاي اين زنان به آسيب‌هاي اجتماعي محيط و

حمايت هاي مشاوره اي و رواني، خانه‌هاي امن را تاسيس کرده است.
وي خاطرنشان کرد: هدف از فعاليت خانه هاي امن، بازگرداندن زنان خشونت ديده، پس از طي مراحل مشاوره و مداخلات(Interventions) مددکاري به خانه است و اين خانه ها با برقراري ارتباط با همسران و خانواده اين زنان سعي در ارائه مشاوره هاي مناسب و رفع مشکلات آن‌ها دارند.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده تصريح کرد: در حال حاضر بيشتر زناني که به خانه‌هاي امن مراجعه مي‌کنند، آزار و اذيتي که به لحاظ جسمي از سوي همسران خود متحمل شده‌اند را دليل حضور در خانه‌هاي امن بيان مي‌کنند.عباسي اظهار کرد: از آنجا که زنان ايراني در زندگي زناشويي خود اهل سازگاري و مدارا هستند و به عبارتي تا جايي که بتوانند مي‌سوزند و مي‌سازند، نمي‌توان به طور قطعي از بالا بودن خشونت جسمي سخن گفت.

وي ادامه داد: برخي از زنان از وجود خانه هاي امن اطلاعي ندارند و همان طور که گفته شد با شرايطي که پيش رو دارند مي‌سوزند و مي‌سازند، اين در حالي است که اين افراد در بسياري از مواقع در معرض انواع خشونت هاي عاطفي و رواني قرار دارند.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور يادآور شد: اگر نحوه اطلاع رساني ها در مورد وجود خانه هاي امن که در حال حاضر، در اغلب استان هاي کشور مشغول به فعاليت و ارائه خدمات هستند بهبود بيابد، بدون شک آمار زنان مراجعه کننده به اين مراکز به دليل خشونت عاطفي و رواني همسر خود بيشتر از مراجعان به دليل خشونت جسمي مي‌شود.

عباسي تاکيد کرد: مددکاران و مشاوران خانه هاي امن تلاش مي‌کنند تا ضمن جلوگيري از دور شدن زنان خشونت ديده از خانه و خانواده، آن‌ها را در برطرف کردن مشکلاتشان ياري کند و از بزرگ تر شدن مشکلات اين قبيل زوجين جلوگيري کنند.وي خاطرنشان کرد: در اغلب موارد زنان خشونت ديده مراجعه کننده به خانه‌هاي امن پس از طي دوره مشاوره و حضور همسرانشان در جلسات مشاوره، به خانه بر‌مي‌گردند و به عبارتي مشکل آن‌ها مرتفع مي‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: