کد خبر: ۱۷۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 02
اين کار که در مجله Nature منتشر شده است ، محققان را به ساخت پروتئين هاي جديد در آزمايشگاه براي درمان بيماري ها نزديک تر مي کند
شفاآنلاین>سلامت> محققان آمريکايي در گامي بزرگ، جهت ايجاد حيات مصنوعي موفق به ابداع ارگانيسم زنده اي شده اند که از هر دو دي ان اي طبيعي و مصنوعي برخوردار است و مي تواند پروتئين هاي کاملا جديد و مصنوعي ايجاد کند.

به گزارش شفاآنلاین، اين کار که در مجله Nature منتشر شده است ، محققان را به ساخت پروتئين هاي جديد در آزمايشگاه براي درمان بيماري ها نزديک تر مي کند.

پيش از اين فويد رامسبرگ، بيولوژيست شيمي در موسسه تحقيقاتي اسکريپس در لا جولا واقع در کاليفرنيا، در جريان تحقيقاتي نشان داد که گسترش الفباي ژنتيکي دي.ان.اي طبيعي به بيش از چهار حرف فعلي خود: آدنين (A)، سيتوزين (C)، گوانين (G) و تيمين (T) امکان پذير است.رامسبرگ و همکارانش در سال 2014، يک گونه باکتري ايي کولي (E. coli) ساختند که حاوي دو حروف غيرطبيعي X , Y بود.

در اين تحقيق (research)جديد رامسبرگ و گروهش نشان داده اند که اين شکل تقريبا مصنوعي ايي کولي مي تواند با گرفتن دستورالعمل هايي از اين الفباي ژنتيکي هيبريدي، پروتئين هاي جديد بسازد.وي گفت: اين اولين بار است که يک سلول با استفاده از الفباي ژنتيکي غير از G، C، A يا T به صورت يک پروتئين درآمده است.

اين محقق خاطر نشان کرد: اگر چه تغييرات(Changes) واقعي در اين ارگانيسم کوچک بودند اما اين موفقيت قابل توجه است. اين اولين تغييري است که تا کنون در حيات ايجاد شده است.

اين موضوع هدفي بود که رامسبرگ در 20 سال گذشته براي آن فعاليت کرده است . با اين حال، ايجاد اشکال جديد حيات، هدف اصلي نيست. رامسبرگ خواستار استفاده از اين الفباي گسترش يافته ژنتيکي براي ابداع انواع جديد پروتئين هايي است که مي توانند براي درمان بيماري مورد استفاده قرارگيرند.
برچسب ها: سلامت ، تحقيق ، تغييرات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: