کد خبر: ۱۷۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 30
وطن پور :یکی از بزرگترین مشکلات و موانع توسعه فناوری در حوزه سلامت جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر دانشگاه‌هاست.
شفا آنلاین>سلامت>وطن پور گفت: یکی از بزرگترین مشکلات و موانع توسعه فناوری در حوزه سلامت جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر دانشگاه‌هاست.

به گزارش شفا آنلاین،وطن پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت در بیست و چهارمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی مهندسی زیست پزشکی که امروز برگزار شد، از چالش‌های پیش روی این نهاد با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی خبرداد.

وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات و موانع توسعه فناوری در حوزه سلامت جدایی دانشگاه‌های علوم پزشکی از دیگر دانشگاه‌هاست.

وطن پور با بیان اینکه متاسفانه همه ساله بودجه‌های سنگینی برای تهیه و به ثمر رسیدن پروژه‌ها و مقالاتی می‌شود که بازدهی مناسبی ندارند و نمی‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند، تصریح کرد: این روند هرچه زودتر باید اصلاح شود تا شاهد پیشرفت کشور در توسعه علم فناوری حوزه سلامت باشیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند و تعداد زیادی از متخصصین پزشکی در سطح کشور با همکاری این شرکت‌ها محصولات مختلفی را تولید و به بازار داخل و خارج کشور عرضه می‌کنند.

وی ادامه داد: دیگر نیازی به جسد برای آموزش دانشجویان نداریم و این افراد می‌توانند با نرم‌افزار‌های تخصصی‌ای که وجود دارد تحت آموزش‌های مورد نیاز قرار می‌گیرند و آناتومی بدن را به خوبی آموزش می‌بینند.

وطن پور تصریح کرد: با تلاش‌های انجام شده بودجه صندوق های پژوهش و فناوری ۳ برابر شده و بسیاری از دانشگاه‌ها برای تشویق و حمایت به این صندوق‌ها ارجاع داده می‌شود.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت در خصوص چالش‌های پیش‌رو در حوزه کاری خود گفت: یکی از چالش‌های پیش روی ما استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری است زیرا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باید مجوز آن را صادر کند و گاهی به خاطر موضوعات رایج اداری با مشکلات مختلفی مواجه می‌شویم. همچنین معاونت علوم و فناوری تنها مرجع در کشور است که می‌تواند برای تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان مجوز صادر کند و به همین دلیل گاهی مدت‌زیادی باید برای صدور یک مجوز صبر کنیم.

وی افزود: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ما شیوه حمایت از پروژه‌های فناوری است، زیرا بارها تلاش کردیم که بودجه‌های حمایتی هر چه زودتر به دست پژوهشگران برسد اما صندوق نوآوری و شکوفایی همیشه سعی دارد این طرح‌ها را در قالب تسهیلات ارائه کند که به دلیل مشکلات ضامن و سفته و غیره برخی نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وطن پور یادآور شد: ارتباط علوم پزشکی و مهندسی در توسعه فناوری‌های پزشکی نقش بسیار مهمی دارد به همین دلیل ما آماده برقراری ارتباط بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیر پزشکی هستیم.
برچسب ها: سلامت ، فناوری ، تسهیلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: