کد خبر: ۱۷۵۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 29
در کشور نزدیک به 350 هزار نفر مبتلا به سرطان هستند و سالانه 100 هزار نفر به سرطان مبتلا می ‌شوند، همچنین، 82 درصد میزان مرگ‌ومیرها بر اثر بیماری‌‌های غیرواگیر است.
شفا آنلاین>سلامت>معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در کشور نزدیک به 350 هزار نفر مبتلا به سرطان هستند، گفت: 82 درصد میزان مرگ و میرها بر اثر بیماری‌های غیرواگیر است.

به گزارش شفا آنلاین، محمد هادی ایازی ظهر امروز در افتتاحیه سومین سمپوزیوم سرطان نسترن که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در کشور نزدیک به 350 هزار نفر مبتلا به سرطان هستند و سالانه 100 هزار نفر به سرطان مبتلا می ‌شوند، همچنین، 82 درصد میزان مرگ‌ومیرها بر اثر بیماری‌‌های غیرواگیر است.

وی افزود: در برخی از استان‌ها، سرطان(Cancer) عامل دوم مرگ و میر و در برخی از استان‌ها عامل سوم است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدام جدی در حوزه سرطان را اقدام پیشگیری دانست و بیان کرد: برای انجام این اقدام باید نظام سلامت را اجتماعی کرد و اجتماعی کردن یعنی مشارکت عموم مردم را در حوزه سلامت داشته باشیم.

ایازی متذکر شد: اولین اقدام در زمینه مشارکت در حوزه سلامت سواد سلامت مردم است که سبک زندگی خود را اصلاح کرده، به داشتن تحرک و سبک تغذیه و عدم استفاده از مواد مخدر توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم و تاثیرگذار که نگرانی مدیران سلامت را ایجاد کرده است و هزینه های مدیریت سلامت را به خود اختصاص می دهد، موضوع درمان بیماری‌های غیرواگیردار است، یادآور شد: بسیار مهم است که مشارکت مردم در این حوزه را ایجاد و در سطح محلات کانون‌هایی را ایجاد کنیم که مردم عضو این کانون باشند و در کانون‌های اجتماع محور مشارکت کنند تا فرصتی برای افزایش آگاهی برای مردم باشد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پرشکی با اشاره به اینکه در مدیریت نظام سلامت رویکرد سلامت جامعه محور مبتنی بر مشارکت مردم است، تصریح کرد: در 3 استان کشور به صورت پایلوت کانون‌های سلامت محور ایجاد شده، در دستور کار شورای عالی سلامت و امنیت غذایی است که بتوانیم مجمع سلامت محلی را در تمام محلات کشور ایجاد کنیم.

ایازی با اشاره به اینکه 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت(Health) فعالیت دارد، اظهار داشت: توسعه سازمان‌های مردم نهاد سلامت گام دیگری است که در حوزه سلامت برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: 72 سازمان مردم نهاد و خیریه در حوزه سرطان در شبکه ملی سازمان‌های مردم نهاد در سطح کشور تشکیل شده است.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت(Ministry of Health)، درمان و آموزش پزشکی مشارکت مردم در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت را اقدام بعدی در حوزه سلامت دانست و افزود: 875 خیریه در نظام سلامت وجود دارد که فعالیت گسترده‌ای در سطح کشور انجام می‌دهند، در خراسان رضوی نیز 50 سازمان مردم نهاد سلامت و 42 خیریه، بیمارستان خیریه در حوزه نظام سلامت و 10 خیریه پشتیبان بیمارستان‌ها داریم که به معنای مشارکت مردم در توسعه زیرساخت‌ها است.

ایازی تأکید کرد: مسئله مشارکت بین بخشی موضوع بسیار مهمی است که به مفهوم استفاده از نهادها و دستگاه‌ها است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: