کد خبر: ۱۷۵۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
خرما به‌عنوان عامل تقویت بدن و بینایی و شنوایی و باعث نزدیکی به خدا و هضم‌کننده غذا برشمرده شده است.
شفا آنلاین>تغذیه>امام رضا(ع) در روایاتی می‌فرمایند: خرما به‌عنوان عامل تقویت بدن و بینایی و شنوایی و باعث نزدیکی به خدا و هضم‌کننده غذا برشمرده شده است.

به گزارش شفا آنلاین،غذا خوردن یکی از نیازهای ذاتی و دائمی هر فرد در زندگی روزمره است و همچنین مهم‌ترین عامل در بقای زندگی و طول عمر افراد به حساب می‌آید.

تغذیه‌ای که بر اساس اصول علمی و با در نظرگرفتن نیازهای بدن صورت بگیرد، موجب تأمین سلامت انسان می‌شود؛ امروزه تغذیه بیش از هر زمان دیگری در زندگی اهمیت دارد، مطالعات نشان داده که عامل بسیاری از بیماری‌ها و مرگ و میرها ریشه در تغذیه ناصحیح دارد.

خرما(Date) میوه‌ای انرژی‌زا و سرشار از مواد حیاتی و همچنین یک میوه خون‌ساز و تقویت‌کننده مغز و اعصاب و اندام‌های مختلف بدن انسان است.

امام رضا (ع) در رابطه با خواص خرما می‌فرمایند: بر شما باد خرمای برنی؛ چرا که خستگی را از میان می‌برد، در برابر سوز سرما گرمی می‌دهد، در برابر گرسنگی سیر می‌کند و در آن، هفتادو دو باب شفاست.

و در روایات دیگر می‌فرمایند: خرما به‌عنوان عامل تقویت بدن و بینایی و شنوایی و باعث نزدیکی به خدا و هضم‌کننده غذا برشمرده شده است.

خوردن خرما به تنهایی یا همراه با لبنیات از جمله شیر برای کوفتگی و خستگی مفرط ناشی از روزه گرفتن یا فعالیت‌های سنگین بسیار مفید است.

خرما می‌تواند در بهبود فلج اعضا، کمردرد و ناراحتی‌های مفاصل مؤثر باشد.

مبتلایان به دیابت می‌توانند به جای قند از خرما استفاده کنند، زیرا منیزیم موجود در خرما کار کلیه‌ها و لوزالمعده را آسان می‌کند.

خرما اسید اضافی معده را خنثی می‌کند برای سالمندان و کودکان بسیار سودمند است.

خرما می‌تواند در پیشگیری از سرطان موثر باشد.

برچسب ها: درمان ، تغذیه ، خرما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: