کد خبر: ۱۷۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 27
به تازگی یک عکاس بریتانیایی به نام تیم فلاچ (Tim Flach)، کتابی با تصاویر بسیار ارزشمند و منحصر به فردی از حیوانات در حال انقراض و کمتر شناخته شده، منتشر کرده است که عمدتا به دلیل فعالیت های انسانی رو به نابودی می روند.

 شفا آنلاین: در پی چاپ کتابی با تصاویر جانوران در معرض انقراض، تیم فلاچ عکاس و هنرمند بریتانیایی تلاش می کند توجه جهانیان را به این موضوع جلب کند. وی از چهره حیوانات پرتره هایی مشابه با صورت انسان می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین:به تازگی یک عکاس بریتانیایی به نام تیم فلاچ (Tim Flach)، کتابی با تصاویر بسیار ارزشمند و منحصر به فردی از حیوانات در حال انقراض و کمتر شناخته شده، منتشر کرده است که عمدتا به دلیل فعالیت های انسانی رو به نابودی می روند. این کتاب با عنوان در معرض خطر یا endangered منتشر شده است.  از جمله حیواناتی که در کتاب فوق معرفی شده اند می توان به پنگولینس (pangolins) یا پستاندار منحصر به فرد آسیائی با بدنی پوشیده از پولک که بر اثر شکار زیاد در حال نابودی بوده  و یا میمون موسوم pied tamarin که از جمله نخستینیان با چهره ای شبیه به انسان که به دلیل رشد مناطق شهری در حال انقراض است، اشاره کرد.

    تیم فلاچ بیشتر به دلیل نوع خاص عکاسی و سبک منحصر به فرد خود شهرت دارد که در آن چهره های حیوانات را در سبک پرتره های انسانی ثبت می کند. تصویر روی جلد این کتاب، یک لمور سیفاکای تاجدار (crowned sifaka lemur) است که زانوهای خود را در قفسه سینه جمع کرده و با چشم های زرد رنگ و سرشار از نگرانی خود به دوربین خیره شده است.

تیم فلاچ در این رابطه اعلام کرد: «پیش از این همواره روند انقراض گونه ها بر اثر شرایط طبیعی و فشارهای محیط زیست رخ می داد اما در حال حاضر این موضوع صرفا به دلیل فعالیت های ما انسان ها رخ می دهد.»

وی در ادامه توضیحات خود افزود: « سوال اصلی من در رابطه با مساله فوق، این است که چرا من این کار را انجام داده ام؟ چرا من باید تصویر آخرین کرگدن نر سفید در جهان را ثبت کنم. سوال این است که ما چطور به این نقطه رسیده ایم؟ این جانوران به جای این که عامل شگفتی باشند در حال انقراض هستند.»

متاسفانه امروزه و بر اثر فعالیت های انسانی مرجان ها، حشرات و حتی برخی از  جانوران  شناخته شده  اکوسیستم ها و مشهور ترین پستانداران  مانند خرس های قطبی در حال انقراض هستند و این موضوع تنها  منحصر به موجودات کمتر شناخته شده مانند قورباغه های harlequin toad نبوده و طیف وسیعی از جانوران را شامل می شود.

این عکاس به تازگی 150 تصویر منحصر به فرد از پانداها را نیز در گالری اوسبورن ساموئل (Osborne Samuel Gallery) شهر لندن به نمایش گذاشته و توجه جهانیان را به این خرس در خطر انقراض جلب کرده است.

تیم فلاچ بیشتر به دلیل نوع خاص عکاسی و سبک منحصر به فرد خود شهرت دارد که در آن چهره های حیوانات را در سبک پرتره های انسانی ثبت می کند. تصویر روی جلد این کتاب، یک لمور سیفاکای تاجدار (crowned sifaka lemur) است که زانوهای خود را در قفسه سینه جمع کرده و با چشم های زرد رنگ و سرشار از نگرانی خود به دوربین خیره شده است.

فلاچ معمولا برای عکس های خود از یک پس زمینه سیاه مخملی استفاده کرده و نورپردازی اش رنگ هایی را به گونه ای با جزئیات دقیق به تصویر می کشد که تقریبا می توان در آن نرمی و لطافت خزهای بدن جانوران را حس کرد.

این عکاس ماجراجو در تابستان سال جاری به مناطق شمالی دریای خزر سفر کرده و با مخفی شدن در حفره ای در داخل زمین موفق به ثبت تصویر گونه ای نادر از بزهای کوهی به نام saiga antelope شد. این جانور که روزگاری در عصر ماموت ها زندگی کرده و توانسته بود از عصر یخبندان های شدید عبور کند امروزه به دلیل علاقه شکارچیان به شاخ های پیچ در پیچش در حال انقراض و نابودی کامل است.

وی در کارنامه خود سابقه ماجراجویی های فراوانی همچون شنا و عکاسی در کنار یک کوسه سفید بزرگ را داشته و در رابطه با کارهای خود می گوید: «اگر به چیزی توجه و ایمان داشته باشید، قطعا برای رسیدن به آن اقدام کرده و موفق خواهید شد.»


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: