کد خبر: ۱۷۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 25
مدیریت دارو و نیازهای دارویی در مناطق زلزله زده موضوع بسیار حساسی بود که با تدبیر همه دست اندرکاران و به ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تدارک مناسبی در این خصوص صورت پذیرفت.

شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران گفت: مدیریت دارو و نیازهای دارویی در مناطق زلزله زده موضوع بسیار حساسی بود که با تدبیر همه دست اندرکاران و به ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تدارک مناسبی در این خصوص صورت پذیرفت.

به گزارش شفا آنلاین،مهدی سجادی، دبیر انجمن داروسازان ایران ضمن قدردانی از همت جمعی داروسازان سراسر کشور در خصوص کمک رسانی به هم میهنان غرب کشور، اظهار داشت: به دنبال تماس های متعدد داروسازان سراسر کشور و اعلام آمادگی ایشان، انجمن داروسازان ایران از روز اول واقعه زلزله در مناطق غربی کشور، کمک های داروسازان را در چهار محور کمک های نقدی، جنسی، دارویی و امدادی گردآوری کرده و با تفویض اختیار به شعبه انجمن داروسازان در شهر کرمانشاه، تلاش کرد کمک های خیرخواهانه همکاران داروساز را به آسیب دیدگان و به ویژه ساکنین روستاهای دور افتاده ارسال کند.

سجادی اضافه کرد: مهمترین مولفه ای که در این میان سعی کردیم رعایت کنیم این بود که نیازهای بعد از دوره فوریت را از همان ساعات ابتدایی مد نظر قرارداده و تلاش کنیم کمک ها را  به دور از اقدامات شتابزده، دسته بندی کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت نیازسنجی و مدیریت امدادرسانی ادامه داد: چندین مرتبه، گروه های مختلف از اعضای هیئت مدیره انجمن داروسازان کرمانشاه به نمایندگی انجمن داروسازان ایران، با همراهی افراد بومی به مناطق زلزله زده اعزام شد.

به گفته سجادی، آخر هفته جاری نیز نمایندگان هیات مدیره انجمن داروسازان ایران برای براورد و ارزیابی وضعیت کمک رسانی ها و نیز مدیریت برنامه ها به مناطق زلزله زده عزیمت خواهند کرد.

سجادی ضمن قدردانی از همراهی و مساعدت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: با توجه به شرایطی که بر فضای فیزیکی و امکانات دارویی داروخانه ها و بیمارستان های مناطق زلزله زده روی داده بود، مدیریت دارو و نیازهای دارویی در مناطق زلزله زده موضوع بسیار حساس و حائز اهمیتی بود که خوشبختانه با تدبیر همه دست اندرکاران و به ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، تدارک مناسبی در این خصوص صورت پذیرفت.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: یکی از کارهای بسیار اصولی که صورت گرفت این بود که از سوی کمیسیون داروسازی بیمارستانی انجمن، بسته ای با عنوان« جعبه تسکین» تعریف و طراحی شد و اقلام موجود در آن به تایید مسئول فنی داروساز رسید. این بسته برمبنای نیازهای براوردشده و براساس استاندارد سازمان جهانی بهداشت و همچنین لیست داروهای OTC  کشور طراحی شد و برای جامعه ی داروسازی کشور رونمایی شد.

وی ادامه داد: این جعبه های استاندارد حاوی داروهای OTC و ملزومات و لوازم مصرفی پزشکی با برچسب گذاری دقیق نحوه ی مصرف داروها و با تایید مسوول فنی برای مردم مناطق زلزله زده تهیه شد.

سجادی افزود: بحث کمک رسانی داروسازان به این موارد ختم نمی شود و در حال تدارک دیدن تعدادی کانکس برای زلزله زدگان هستیم که انشالله تا پیش از پایان هفته جاری، تحویل خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که برآورد شما از میزان کمک ها چقدر است اظهار داشت: نمی توان برآورد دقیقی داشت، خصوصا اینکه بسیاری از کمک ها به سمت روستاهای دورافتاده هدایت شد ولی به طور کلی قطعا از میلیارد تومان افزون شده است.

برچسب ها: دارو ، سلامت ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: