کد خبر: ۱۷۵۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 25
در ايران سکته مغزي دومين عامل مرگ و مير اعلام شده است
شفاآنلاین>سلامت> مطالعات محققان دانشگاه راتگرز در نيوجرسي نشان مي دهد نرخ سکته مغزي در جوانان نسبت به نسل قبل افزايش يافته است.

به گزارش شفاآنلاین، مطالعه(Study) محققان نشان مي‌دهد نرخ سکته مغزي در متولدين 1945 تا 1954 ميلادي کمتر از افرادي است که 20 سال کوچکتر هستند. آمار منتشر شده در اين گزارش به قرار زير است:

    - نرخ سکته در افراد 35 تا 39 سال بيش از دو برابر افزايش يافته است.

    - نرخ سکته در افراد 40 تا 44 سال دو برابر افزايش يافته است.

    - نرخ سکته در افراد 45 تا 54 سال، 68 درصد افزايش يافته است.

    - نرخ سکته در افراد 55 سال به بالا بين سال هاي 1995 تا 2014 ميلادي کاهش يافته است.

    محققان معتقدند کاهش تحرک، استفاده از غذاهاي چرب، شور و شيرين مهمترين عامل افزايش نرخ سکته در نسل جوان و توليد داروهاي جديد کاهش دهنده کلسترول و فشار خون با کارايي بالا و همچنين افزايش آگاهي عمومي دليل اصلي کاهش اين عارضه در افراد بالاي 55 سال است.نتايج اين تحقيقات در نشريه American Heart Association منتشر شده است.سکته مغزي به دليل وقفه اي کوچک در جريان خون مغز يا انسداد رگ ها بوجود مي‌آيد. در اين حالت جريان اکسيژن و مواد غذايي به مغز محدود مي شود و بخشي از بافت مغز آسيب مي‌بيند.

    اين در حالي است که در ايران نيز سکته مغزي دومين عامل مرگ و مير اعلام شده است.

    به گفته دکتر مسعود مهرپور دبير انجمن سکته مغزي، هر پنج دقيقه که مي‌گذرد، يک تن در کشور دچار سکته مغزي مي‌شود؛ به عبارت ديگر، هر روز 288 تن از هموطنان سکته مغزي مي کنند که شمار آنان را اگر جمع ببنديم از صد هزار تن در سال بيشتر مي شود. اندازه گيري مرتب فشار خون و درمان فشار خون بالا، کنترل ضربان نامنظم قلب، پرهيز از استعمال دخانيات، اندازه گيري مستمر کلسترول خون و جلوگيري از افزايش آن، اجتناب از مصرف الکل، کنترل قند خون و درمان اختلالات(Disorders) گردش خون، از مهمترين روش هاي کاهش احتمال سکته مغزي است.
برچسب ها: سلامت ، مطالعه ، اختلالات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: